-
Porozumienie na Rzecz Zatrudnienia Wspomaganego
6. października w Warszawie, w Krajowej Izbie Gospodarczej podpisano Porozumienie na Rzecz Zatrudnienia Wspomaganego. Celem inicjatywy jest wsparcie osób z zaburzeniami psychicznymi na rynku pracy oraz prowadzenie działań na rzecz upowszechniania modelu wspomagania w zatrudnieniu osób chorych psychicznie. Porozumienie podpisali przedstawiciele organizacji pozarządowych, a wydarzenie objął honorowym patronatem minister Jarosław Duda, Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych.
-
Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję
„Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję” – w czwartek podczas Europejskiego Dnia Walki z Depresją ruszyła kampania społeczna.
-
Jak działa zdrowy człowiek?
"Jak działa zdrowy człowiek... czyli co zrobić, żeby nie chorować" - to motto zainaugurowanej dziś kampanii społecznej, której celem jest zachęcenie Polaków do zdrowego trybu życia.
-
Rzuć cień podejrzenia na swoje jajniki
22 września ruszyła kampania „Diagnostyka jajnika” pod hasłem „Rzuć cień podejrzenia na swoje jajniki”. Jej celem jest przekonanie kobiet do regularnych badań ginekologicznych oraz sprawdzania swoich rodzinnych obciążeń nowotworowych.
-
Boskie Matki
Kobiety w ciąży chore na nowotwory mogą urodzić zdrowe dziecko. Przekonywali o tym eksperci podczas warszawskiej konferencji "Boskie Matki" zorganizowanej przez Fundację Rak'n'Roll. W Polsce każdego roku w takiej sytuacji znajduje się od kilkudziesięciu do około 300 kobiet, dokładnych statystyk nie ma.
-
Europejski Tydzień Profilaktyki Nowotworów Szyi i Głowy
Zaczął się Europejski Tydzień Profilaktyki Nowotworów Szyi i Głowy. Do 25 września ponad 40 placówek medycznych w całej Polsce odbędą się bezpłatne badania endoskopowe nosa i gardła. Ich listę można znaleźć na stronie internetowej Polskiej Grupy Badań Nowotworów Głowy i Szyi.
-
Kampania społeczna na temat szkodliwości picia alkoholu w ciąży
Każdego roku w Polsce nie mniej niż 20 dzieci na 1 tys., które przychodzą na świat ma Spektrum Płodowych Zaburzeń Alkoholowych. W Krakowie rusza kampania społeczna na temat szkodliwości picia alkoholu w ciąży.
-
Kurs na pracę - aktywizacja osób z zaburzeniami psychicznymi
Osoby z zaburzeniami psychicznymi w Polsce praktycznie nie funkcjonują w życiu społecznym, rzadko także są osobami aktywnymi zawodowo. Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej i Koalicja na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością we współpracy z organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz wsparcia osób niepełnosprawnych i pacjentów podejmuje od lat szereg działań społecznych mających na celu zmianę tej sytuacji.
-
Choroba serca jest bez serca. Atakuje bez uprzedzenia
Zawał serca przychodzi nagle, bez zapowiedzi i zwykle w najmniej spodziewanym momencie. Najczęściej podczas codziennych czynności.
-
Kampania społeczna "Stawka to Życie. Zastawka to Życie"
Kampania “Stawka to Życie. Zastawka to Życie” ma na celu promocję wśród Polaków innowacyjnego rozwiązania w medycynie, jakim jest implantacja zastawki aortalnej za pomocą cewnika. Służy przybliżeniu możliwości, jakie daje ten zabieg wśród osób, które nie kwalifikują się do chirurgicznego zabiegu.
-
"6 miesięcy. Żyć czy umierać?"
Akcja "6 miesięcy. Żyć czy umierać?" jest realizowana na rzecz kobiet z rakiem piersi w ramach międzynarodowej kampanii "tu i teraz". W momencie, gdy pacjent dowiaduje się, że zostało mu jeszcze tylko 6 miesięcy życia, liczy się każda chwila.
-
Ruszyła kampania społeczno-edukacyjna "Akredytacja - jakość i bezpieczeństwo opieki"
Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia 7 sierpnia br. rozpoczęło kampanię społeczno-edukacyjną "Akredytacja - jakość i bezpieczeństwo opieki". Kampania potrwa do 5 września.
-
Kampania na rzecz dzieci z rozszczepieniem wargi i podniebienia
"Gdyby farba wystarczyła, nie potrzebowalibyśmy twojego wsparcia" (If paint worked, we wouldn't need your donation") to hasło kampanii prowadzonej w Tajlandii na rzecz dzieci z rozszczepieniem podniebienia i wargi. Organizatorzy kampanii chcą walczyć z wykluczeniem społecznym wynikających z odmienności.
-
Pneumokokom mówimy: Szczepimy!!!
Eksperci kolejny raz apelują o szczepienie dzieci przeciw pneumokokom. Przekonują, że tak inwestujemy w ich życie.
-
Ruszyła społeczna kampania edukacyjna „Cukrzyca Bez Powikłań”
Ponad 3 miliony Polaków cierpi na cukrzycę, choroba stanowi więc ważny problem społeczny. Kampania społeczna "Cukrzyca Bez Powikłań" jest skierowana do osób, które są chore na cukrzycę i na co dzień zmagają się z licznymi ograniczeniami.
-
Kampania „Beware the chair” – problem osteoporozy
"Beware the chair" ("Strzeż się wózka") jest kampanią zdrowotną prowadzoną kierowaną do osób z grupy ryzyka rozwoju osteoporozy. Twórcy kampanii zwracają uwagę na problem i zachęcają do wykonania badań pod kątem występowania choroby.
-
Nowa kampania fundacji Studio Psychologii Zdrowia
Fundacja Studio Psychologii Zdrowia we współpracy z Fundacją „Inspiratornia”, Leo Burnett Group, Planet PR, KOI Studio Agnieszka Dziedzic i TPS Film Studio rozpoczęły kampanię, która ma wyleczyć ludzi z hipokryzji wobec osób zakażonych wirusem HIV i zmienić ich percepcję.
-
Koniec z paleniem. Kampania
Truje, dusi, oddaje cios prosto w serce. Mroczną serię o bezwzględnym mordercy wydała Oficyna Czarne Płuco.
-
"Jeden test. Dwa życia. Zrób test na HIV. Dla siebie i swojego dziecka"
"Jeden test. Dwa życia. Zrób test na HIV. Dla siebie i swojego dziecka". Ruszyła (15.06) ogólnopolska kampania edukacyjna skierowana do kobiet i ginekologów.
-
Chcą podziękować za ratowanie życia
14.06 w Światowym Dniu Krwiodawcy ruszyła kampania, której celem jest podziękować za ratowanie życia i namówić do tego kolejne osoby.