• BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa Ruszyła VII edycja kampanii

    „Czy znasz kogoś kto choruje na raka piersi? Większość z nas odpowie na to pytanie twierdząco. Wszyscy znamy kogoś, kto choruje lub chorował na raka. To zwykłe osoby, mające dom, rodzinę, […]

  • Rusza kampania edukacyjna „Strumień życia w SMA”

    Celem kampanii jest pokazanie, że rdzeniowy zanik mięśni — ciężka choroba o podłożu genetycznym, jeszcze do niedawna określana jako śmiertelna, dzisiaj staje się przewlekłą. Jest to możliwe dzięki skutecznemu leczeniu, […]

  • „Akcja Ablacja – Dzieci” – rusza nowa odsłona kampanii edukacyjnej

    Szok, przerażenie, niepewność – diagnoza zaburzeń rytmu serca u dzieci powoduje wiele silnych emocji u młodych pacjentów i ich bliskich. Kardiolodzy jednak uspokajają: skuteczne leczenie zaburzeń rytmu serca, także w […]

  • „Nie wykluczamy, badamy w kobiecym interesie” - 4 edycja kampanii

    Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej objął patronatem 4. edycję kampanii społeczno-edukacyjnej „W kobiecym interesie”. W tym roku odbywa się ona pod hasłem „Nie wykluczamy, badamy w kobiecym interesie” i […]

  • „KOLONOSKOPIA TO NIE KOSMOS!” - kampania

    RUSZA IV EDYCJA OGÓLNOPOLSKIEJ KAMPANII PROFILAKTYCZNO-EDUKACYJNEJ„SERVIER – WYŁĄCZ RAKA!” Rak jelita grubego jest trzecim najczęściej występującym typem raka na świecie – w 2020 roku zdiagnozowano prawie 2 miliony przypadków tego […]

  • Kampania "Odpornością można się dzielić. Jak mogę pomóc?"

    Wysoki odsetek niezdiagnozowanych pacjentów oraz nawet kilkuletnie opóźnienie rozpoznania choroby to główne problemy dotyczące osób z pierwotnymi niedoborami odporności (PNO) w Polsce. Kampania „Odpornością można się dzielić. Jak mogę pomóc?” […]

  • KLESZCZE GROŹNE DLA NASZEGO MÓZGU

    Wraz z pojawieniem się pierwszych oznak wiosny, nasza czujność się zwiększa i słusznie przypominamy sobie o istnieniu kleszczy. Pomimo, że z roku na rok rośnie świadomość na temat konsekwencji jakie […]

  • KLESZCZE GROŹNE DLA NASZEGO MÓZGU

    Wraz z pojawieniem się pierwszych oznak wiosny, nasza czujność się zwiększa i słusznie przypominamy sobie o istnieniu kleszczy. Pomimo, że z roku na rok rośnie świadomość na temat konsekwencji jakie […]

  • "Nie miej tego gdzieś" - wszystko o raku jelita grubego

    Rusza II edycja kampanii NIE MIEJ TEGO GDZIEŚ, której celem jest podnoszenie świadomości Polaków na temat raka jelita grubego, organizowanej przez Fundację EuropaColon Polska. Rak jelita grubego to jedyny nowotwór […]

  • „Świadomy Pacjent” – kampania edukacyjna

    Wystartowała kolejna edycja kampanii „Świadomy Pacjent” mająca na celu uświadomienie pacjentom, że stanowią istotne ogniwo w całym procesie terapeutycznym – ich wiedza, zaangażowanie oraz odpowiedzialność mają znaczenie. Wysoce edukacyjny przekaz został […]

  • „Neurologia i psychiatria – liczy się czas” – kampania edukacyjna

    Wystartowała edukacyjna kampania „Neurologia i psychiatria – liczy się czas”. W przypadku wielu chorób przewlekłych i neurodegeneracyjnych czas odgrywa kluczową rolę, niekiedy wręcz decyduje o życiu. Dlatego projekt „Neurologia i psychiatria – liczy się czas!” ma stanowić apel […]

  • Kampania "Otyłość" realizowana w ramach Światowego Dnia Otyłości - 4 marca

    Dziś w prenumeracie online Gazety Wyborczej oraz na portalu www.byczdrowym.info ukazała się publikacja pt. „Otyłość”. Wydanie było realizowane pod patronatem Polskiego Towarzystwa Leczenia Otyłości, Stowarzyszenia Pacjentów Bariatrycznych CHLO, Polskiego Towarzystwa […]

  • Dla nich liczy się każda godzina – historie pacjentów z aTTP (zakrzepową plamicą małopłytkową)

    Są młodzi, na ogół wcześniej zupełnie zdrowi, w trakcie realizacji swoich zawodowych i prywatnych planów, które nagle przerywa mało znana i trudna do rozpoznania choroba. Zakrzepowa plamica małopłytkowa – rzadka, […]

  • "Zapytaj o SM" - kampania edukacyjna

    Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej po raz kolejny objął patronatem honorowym kampanię edukacyjną „Zapytaj o SM”, której inicjatorami są: Fundacja PTSR, Polskie Towarzystwo Stwardnienia Rozsianego i Fundacja SM-Walcz o […]

  • W mediach społecznościowych mówią o HIV

    Edukacja o HIV przeniosła się do internetu: dostępny od dziś film przełamujący tabu otaczające HIV, gify informujące o faktach i obalające mity na temat wirusa, pierwsze polskie filtry na Instagramie […]

  • Kampania "Zapytaj Bliskich o Zdrowie"

    Celem ogólnopolskiej kampanii „Zapytaj Bliskich o Zdrowie” jest propagowanie wiedzy na temat objawów chłoniaków oraz zachęcanie do pytania o zdrowie przy okazji składania życzeń w Dniu Babci i Dniu Dziadka. […]

  • Zostań Onkopomocnikiem – to takie proste

    W dobie pandemii SARS-CoV-2 ochrona innych, zwłaszcza najsłabszych – również tych chorych na choroby onkologiczne – powinna stać się priorytetem dla całego społeczeństwa. Fundacja Onkocafe – Razem Lepiej, roztaczająca opiekę […]

  • Grzegorz Juszczyk: Edukacja kluczem w walce z wirusami HCV i HBV

    Rozmowa z Grzegorzem Juszczykiem, dyrektorem Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego na temat kampanii „Wątroba nie boli”, programu profilaktyki nowotworów wątroby poprzez wczesne wykrywanie przewlekłych zakażeń HBV i HCV u dorosłych Polaków. […]

  • Wylecz raka piersi HER2+

    Wyczuwasz guzek w piersi. Jaka jest Twoja pierwsza myśl, jakie emocje? Strach, przerażenie, niezgoda na chorobę, pytanie „dlaczego ja?”, wizja śmierci? Dlatego trzeba głośno mówić o tym, że raka piersi […]

  • Kampania edukacyjna „Świadomy Pacjent”

    Wystartowała kolejna edycja kampanii „Świadomy Pacjent” mająca na celu uświadomienie pacjentom, że stanowią istotne ogniwo w całym procesie terapeutycznym – ich wiedza, zaangażowanie oraz odpowiedzialność mają znaczenie. Wysoce edukacyjny przekaz został […]