• Nie igraj z kleszczem - wystartowała kolejna edycja kampanii edukacyjnej

    W czasie pandemii koronawirusa nie można lekceważyć innych wirusów, które także mogą być groźne dla naszego zdrowia. Jednym z nich jest, przenoszony przez kleszcze, wirus kleszczowego zapalenia mózgu [KZM]. Choroba […]

  • #VaccinAction

    Każdego roku na całym świecie szczepienia ratują 2-3 mln istnień ludzkich. Dowody naukowe są jasne, szczepienia są niezbędnym narzędziem zdrowia, a zaszczepienie się̨ jest obowiązkiem nas wszystkim i naszą odpowiedzialnością̨. […]

  • XIX OGÓLNOPOLSKI TYDZIEŃ MUKOWISCYDOZY

    Fundacja MATIO w dniach od 24 lutego do 1 marca 2020 r. po raz dziewiętnasty organizuje kampanię społeczną pod nazwą Ogólnopolski Tydzień Mukowiscydozy, która w całości poświęcona będzie upowszechnieniu wiedzy o mukowiscydozie, jej objawach, diagnozowaniu, leczeniu oraz możliwościach godnego i dłuższego życia z tą chorobą.

  • Edukacja i wsparcie dla rodziców z łuszczycą

    Ponad 60% kobiet chorujących na łuszczycę nie podjęło ze swoim dermatologiem rozmowy na temat planów macierzyńskich i dobrania bezpiecznej terapii – wynika z badania ankietowego „Rodzicielstwo i prokreacja w kontekście […]

  • Kampania STOP UDAROM

    W ramach ogólnopolskiej kampanii społecznej STOP UDAROM, z okazji Światowego Dnia Udaru Mózgu, po raz pierwszy Polacy otrzymają „ALERT UDAROWY” – wiadomość z informacją, jakie są podstawowe objawy udaru mózgu i jak należy reagować w przypadku ich zauważenia. W akcję zaangażował się Jacek Rozenek – aktor, który w maju br. doznał udaru mózgu.

  • ZAGŁOSUJ NA SWOJE SERCE!

    Tematem XVII odsłony kampanii profilaktyczno-edukacyjnej „Servier dla Serca” jest budowanie świadomości społecznej wokół zagrożeń związanych z dławicą piersiową (zwaną dusznicą bolesną) − poważnym schorzeniem kardiologicznym, które jest bezpośrednim skutkiem choroby niedokrwiennej serca.

  • Najnowszy spot kampanii BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa

    Wyobraź sobie, że twoje życie pełne planów, marzeń, spokoju, szczęścia rodzinnego nagle traci swój rytm. Pojawia się choroba, która wprowadza niepokój, lęk, ból. Nie obchodzą jej twoje plany. Z takim […]

  • 23 sierpnia – Dzień bez kamuflażu

    W piątek 23 sierpnia w Warszawie przy Placu Zamkowym, w godz. 11.00 – 17.00 już po raz drugi odbędzie się ogólnopolska, bezpłatna akcja edukacyjno-profilaktyczna DZIEŃ BEZ KAMUFLAŻU, która ma być również zachętą dla chorych na łuszczycę do „zrzucenia” zbędnej w upalne dni odzieży zakrywającej zmiany łuszczycowe.

  • Rusza kampania „Planujemy Nowe Życie”

    Z badania przeprowadzonego przez AMICUS Fundacja Łuszczycy i ŁZS w ramach kampanii „Planujemy Nowe Życie” wynika, że 26,6% kobiet i ok. 10% mężczyzn chorych na łuszczycę rezygnuje z dalszego leczenia po podjęciu decyzji o zostaniu rodzicem.

  • Kampania edukacyjna „Cukrzyca. Szanse i wyzwania”.

    Dlaczego diabetycy umierają najczęściej z powodu chorób sercowo – naczyniowych? Jaka jest przyszłość stosowania insuliny? Dlaczego tak ważna jest świadomość choroby u diabetyka? Jak istotna w ujęciu cukrzycy jest indywidualizacja […]

  • III edycja kampanii edukacyjno-profilaktycznej „SERVIER – WYŁĄCZ RAKA!”

    W Polsce co roku diagnozowanych jest 19 tysięcy nowych przypadków zachorowań na raka jelita grubego i liczba ta wciąż rośnie. Kolonoskopia, przy pomocy której nie tylko badamy jelito grube ale i od razu usuwamy polipy, jest jednym z najlepszych osiągnięć medycyny. Niestety ciężko przekonać do tego badania Polaków.

  • RAPORT: CO POLACY WIEDZĄ O KLESZCZACH I KZM?

    Zdecydowana większość Polaków boi się kleszczy, a co 4. z powodu strachu przed nimi rezygnuje z aktywności na świeżym powietrzu.  Z najnowszego badania „Co Polacy wiedzą o kleszczach i KZM”[1], […]

  • USTANOWIONO OGÓLNOPOLSKI DZIEŃ ŚWIADOMOŚCI KZM

    30 marca ustanowiono Ogólnopolski Dzień Świadomości KZM [Kleszczowego Zapalenia Mózgu], który ma zwracać uwagę na ten problem zdrowotny. Wiedza o KZM jest niewystarczająca. Mimo iż wiedza na temat KZM z […]

  • XVIII OGÓLNOPOLSKI TYDZIEŃ MUKOWISCYDOZY

    FUNDACJA MATIO w dniach 25.02 do 3.03.2019 r. po raz osiemnasty organizuje coroczną kampanię społeczną pod nazwą Ogólnopolski Tydzień Mukowiscydozy, która w całości poświęcona będzie upowszechnieniu wiedzy o mukowiscydozie, jej objawach, diagnozowaniu, leczeniu oraz możliwościach godnego i dłuższego życia z tą chorobą.

  • (NIE)WIDZIALNA NASTOLETNIA DEPRESJA

    23 lutego przypada Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją. Według danych WHO na świecie cierpi na depresję ponad 350 milionów osób w różnym wieku. Najczęściej diagnozowana jest u osób między 20. a […]

  • I Warszawskie Spotkania Onkoprzestrzeń Filmowa

    Czy sztuka może pomóc w chorobie nowotworowej? Czy chorobie można zagrać na nosie? Czy można wytańczyć sobie zdrowie? Tak! Z takiego założenia wyszli organizatorzy I Warszawskich Spotkaniach Onkoprzestrzeń Filmowa, które już 23 […]

  • RAPORT: Godność w chorobie przewlekłej

    Podczas obchodów Światowego Dnia Chorego pacjenci zaapelowali, aby w procesie leczenia chorób, nie zapominać o człowieku i traktować pacjentów z szacunkiem i godnością.  W ramach trwającego właśnie w Warszawie XIII […]

  • Ruszył edukacyjno-wspierający projekt PSOlife

    Podczas konferencji „PSOlife. Łuszczyca i choroby współistniejące”, która odbyła się w Warszawie w październiku zeszłego roku, uczestnicy bardzo często zwracali uwagę na brak wiedzy i świadomości pewnych zjawisk związanych z łuszczycą. Stąd koncepcja ogólnopolskich działań edukacyjno-wspierających.

  • XIII Forum Liderów Organizacji Pacjentów - zaproszenie

    Szanowni Państwo, Jak co roku z okazji zbliżającego się Światowego Dnia Chorego – Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej serdecznie zaprasza do udziału w „XIII Forum Liderów Organizacji Pacjentów”. Wydarzenie to […]

  • HIV - RYZYKOWNA GRA POLAKÓW

    Co 7. Polak nigdy nie wykonał testu w kierunku wykrycia wirusa HIV, a 15 proc. uważa, że wirusem można zakazić się poprzez ukąszenie komara. Tylko co 10. osoba wymienia przygodny kontakt […]