• Nowa odsłona kampanii "Mam czas rozmawiać"

    Ruszyła nowa odsłona kampanii edukacyjnej Krajowego Centrum ds. AIDS pt. „Mam czas rozmawiać ( #mamczasrozmawiac )”.

  • List do opiekuna

    Rozpoczyna się trzecia edycja kampanii edukacyjnej „Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą” zainicjowanej przez Nutricię Medyczną, której jesteśmy partnerem.

  • Ogólnopolska kampania edukacyjna “Cukrzyca. Szanse I wyzwania”

    19. kwietnia na łamach Gazety Wyborczej rozpoczęła się kampania edukacyjna wydawnictwa The Point – “Cukrzyca. Szanse I Wyzwania”, skierowana do Diabetyków. Celem kampanii jest przybliżenie pacjentom szans, jakie pojawiają się przed współczesną diabetologią, ale również zaprezentowanie społeczeństwu problemów, z jakimi borykają się na co dzień chorzy na cukrzycę. Głównym Partnerem Merytorycznym projektu zostało Polskie Towarzystwo Diabetologiczne.

  • Rusza zielony miesiąc szczepień KZM

    Nawet co 6. kleszcz może być zakażony groźnym wirusem wywołującym kleszczowe zapalenie mózgu [KZM], na które nie ma skutecznego lekarstwa. Jedyną metodą jest działanie profilaktyczne czyli szczepienie ochronne. Warto pamiętać o tym szczególnie teraz, kiedy coraz więcej czasu będziemy przebywać na świeżym powietrzu. Rusza Zielony Miesiąc KZM.

  • Posłuchaj swojego ciała

    W pierwszym stadium nowotworu piersi nasze ciało wysyła nam bardzo subtelne i czasem niezauważalne sygnały, wskazujące na chorobę. Warto w nie wsłuchać i umieć odczytywać alarmujące sygnały.

  • Akcja edukacyjna „Moje prawie normalne życie”

    Dnia 1 marca 2018 r. w mediach społecznościowych ruszyła akcja edukacyjna „Moje prawie normalne życie”, organizowana przez Polskie Towarzystwo Stomijne POL-ILKO! W jej ramach powstały filmy z udziałem osób, które chorują na raka jelita grubego. Pacjenci opowiadają w nich o swoim życiu, które jest… prawie NORMALNE. Celem akcji jest nie tylko edukacja społeczeństwa, lecz także dotarcie do wszystkich, którzy walczą z chorobą i stracili nadzieję na normalne życie.

  • Nie igraj z kleszczem – wygraj z Kleszczowym zapaleniem mózgu

    Już nawet co 6. kleszcz może być zakażony groźnym wirusem wywołującym kleszczowe zapalenie mózgu [KZM], chorobą na którą nie ma skutecznego leku, a która w najbardziej dramatycznym przebiegu może spowodować poważne uszkodzenia układu nerwowego, a nawet śmierć. Ruszyła kampania edukacyjno-informacyjna „Nie igraj z kleszczem – wygraj z kleszczowym zapaleniem mózgu”, której celem jest dostarczenie rzetelnej wiedzy na temat KZM i zachęcenie do podjęcia działań profilaktycznych, czyli szczepień ochronnych.

  • Wystartowała nowa kampania edukacyjna „TARCZYCA – OTOCZ JĄ OPIEKĄ”

    Ogólnopolska Kampania Edukacyjna „Tarczyca – otocz ją opieką”, organizowana przez Stowarzyszenie Polskie Amazonki Ruch Społeczny (PARS), ma na celu podniesienie poziomu wiedzy na temat chorób tarczycy, ich diagnozowania oraz profilaktyki zarówno w terapiach farmakologicznych jak i najnowszych możliwościach chirurgii endokrynologicznej.

  • Łódzcy zapaleńcy

    #KUPAPYTAŃ to pierwsze w Polsce pacjenckie badanie nt. wiedzy, dostępności i doświadczeń osób chorych na NChZJ w zakresie nowoczesnych terapii, stworzone i realizowane przez „Łódzkich Zapaleńców” – Stowarzyszenie skupiające osoby z Nieswoistymi Chorobami Zapalnymi Jelit. Ankieta dostępna jest na stronie www.zapalency.org.

  • Wstydliwe choroby – kampania edukacyjna

    Dlaczego wciąż istnieją choroby, które są dla nas tematem tabu? Jak przedstawia się problem stygmatyzacji i kogo najczęściej dotyczy? Dlaczego większość osób dotkniętych z pozoru właśnie wstydliwymi chorobami żyje w obawie przed dyskryminacją oraz w poczuciu inności i wstydu, a w zasadzie zostaje osamotniona w chorobie?

  • Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów

    Nowa kampania fundacji Rak’n’Roll po hasłem „Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów” zwraca uwagę, że do działania potrzebuje procentów – jednak innych niż może się wydawać. Fundacja potrzebuje dokładnie 1% podatku, który pomoże podopiecznym przejść przez raka. W zwróceniu uwagi na kampanię pomóc ma specjalnie uwarzone rzemieślnicze piwo bezalkoholowe o nazwie „KRS 0000 338 803”.

  • Współczesny Senior. Zdrowie I styl życia

    W sobotę, 10. lutego, rozpoczęła się kampania edukacyjna wydawnictwa The Point, skierowana do Seniorów. O tym, jaki jest współczesny Senior i z jakimi problemami zdrowotnymi boryka się najczęściej, opowiedzieli na łamach prasy zaproszeni Eksperci.

  • Niedźwiadek SZCZEPAN promuje wiedzę

    W ramach kampanii „Zaszczep się wiedzą” powstała bajka „Przygody Dzielnego Niedźwiadka Szczepana”. Jej celem jest informowanie o szczepieniach ochronnych w oparciu o najnowszą wiedzę medyczną. Autorką książki jest dziennikarka Izabela Filc-Redlińska.

  • Onkogranty II: Walka z rakiem lokalnie i globalnie

    Polska Liga Walki z Rakiem ogłasza rozpoczęcie naboru do II edycji konkursu Onkogranty, w którym poszukiwane są nowe, dotychczas niefinansowane przez inne instytucje projekty eksperckie i edukacyjne, twórczo nawiązujące do Strategii Walki z Rakiem w Polsce 2015-2024 [www.walkazrakiem.pl]

  • Zaćma – choroba o wielu twarzach

    Z inicjatywy Instytutu Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej, w ramach kampanii „Lepszy wzrok, lepsze życie”, powstała wystawa prezentująca historie osób, które przeszły operację usunięcia zaćmy.

  • 12 zasad w walce o dłuższe życie z cukrzycą

    Dwunastu uczestników akcji, wśród których znaleźli się Maciej Dowbor – dziennikarz, prezenter, triathlonista, Adrianna Palka – lekkoatletka, trenerka, Krzysztof Wieszczek – aktor, triathlonista, członkowie Parlamentarnego Zespołu ds. Cukrzycy oraz przedstawiciele Stowarzyszenia Aktywni z cukrzycą i Polskiego Stowarzyszenia Diabetyków, wystartowało w specjalnym biegu i wspólnie na mecie stworzyło symboliczną „Deklarację 12 zasad w walce o dłuższe życie z cukrzycą”.

  • Webinaria dotyczące cukrzycy dostępne online

    Do końca listopada trwa cykl bezpłatnych interaktywnych wykładów online prowadzonych przez Fundacja Badań i Rozwoju Nauki.

  • Sprawdź jakie masz prawa – Karta praw pacjenta z zaćmą

    Z inicjatywy Instytutu Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej opracowana została „Karta praw pacjenta z zaćmą”. Jej powstanie ma na celu zwiększenie świadomości pacjentów jak mogą wpłynąć na jakość swojego leczenia.

  • HIV JAK JEDNORĘKI BANDYTA

    Co drugi Polak zakażony wirusem HIV nigdy nie zrobił sobie testu i nadal nie wie, że jest zakażony tym groźnym wirusem.

  • Movember 2017

    Listopad to miesiąc, w którym od kilka lat w Polsce na stałe zagościł Movember - termin, który powstał w wyniku połączenia dwóch wyrazów moustache – wąsy oraz November – listopad. Celem akcji Movember jest zwrócenie uwagi na zdrowie mężczyzn.