• Ogólnopolska kampania świadomości łuszczycy ODKRYJ POZNAJ ZAAKCEPTUJ

    Światowy Dzień Chorego na Łuszczycę przypada na 29 października, jednak trudna sytuacja osób chorych na tę ciężką, stygmatyzującą chorobę wymaga regularnych działań ukierunkowanych na podniesienie świadomości społecznej.

  • Niewidzialne

    Ruszyła kolejna edycja kampanii społecznej BreastFit. W miniony czwartek w warszawskim Multikinie zaprezentowano najnowszy spot kampanii pt. Niewidzialne, który pokazuje sytuację kobiet z zaawansowanym rakiem piersi. BreastFit to sztuka badania piersi, […]

  • Na wojnie z rakiem piersi

    Laureat Pulizera, reporter wojenny Manu Brabo przedstawił realia raka piersi w 13-minutowym filmie wspierającym Hiszpańską Federacją Raka Piersi. Kampania obejmuje także książkę i wystawę fotografii Brabo. Dochód ze spredaży biletów na […]

  • Wytwórnia bajek dla dzieci chorych onkologicznie

    Diagnoza raka jest przerażająca dla każdego, ale dla dziecka jest jeszcze bardziej przerażająca. Dzieci są bombardowane niezrozumiałą terminologią i procedurami (jak promieniowanie, utrata włosów, transfuzje krwi, chemioterapia i chirurgia), które […]

  • Sztuka w walce z problemem samobójstw

      Każdego tygodnia w Wielkiej Brytanii odbiera sobie życie 84 mężczyzn. Aby zwrócić uwagę na ten problem i uwrażliwić na temat depresji, która jest główną przyczyną samobójstw w Londynie powstała […]

  • Corazon - Give Your Heart

    Kampania „Corazon- Give Your Heart” zrealizowana dla Montefiore Hospital przez nowojorską agencję John x Hannes, miała zachęcić do dawstwa narządów zdobyła właśnie Grand Prix na festiwalu reklamy Cannes Lions Health. […]

  • Nowa odsłona kampanii "Mam czas rozmawiać"

    Ruszyła nowa odsłona kampanii edukacyjnej Krajowego Centrum ds. AIDS pt. „Mam czas rozmawiać ( #mamczasrozmawiac )”.

  • List do opiekuna

    Rozpoczyna się trzecia edycja kampanii edukacyjnej „Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą” zainicjowanej przez Nutricię Medyczną, której jesteśmy partnerem.

  • Ogólnopolska kampania edukacyjna “Cukrzyca. Szanse I wyzwania”

    19. kwietnia na łamach Gazety Wyborczej rozpoczęła się kampania edukacyjna wydawnictwa The Point – “Cukrzyca. Szanse I Wyzwania”, skierowana do Diabetyków. Celem kampanii jest przybliżenie pacjentom szans, jakie pojawiają się przed współczesną diabetologią, ale również zaprezentowanie społeczeństwu problemów, z jakimi borykają się na co dzień chorzy na cukrzycę. Głównym Partnerem Merytorycznym projektu zostało Polskie Towarzystwo Diabetologiczne.

  • Rusza zielony miesiąc szczepień KZM

    Nawet co 6. kleszcz może być zakażony groźnym wirusem wywołującym kleszczowe zapalenie mózgu [KZM], na które nie ma skutecznego lekarstwa. Jedyną metodą jest działanie profilaktyczne czyli szczepienie ochronne. Warto pamiętać o tym szczególnie teraz, kiedy coraz więcej czasu będziemy przebywać na świeżym powietrzu. Rusza Zielony Miesiąc KZM.

  • Posłuchaj swojego ciała

    W pierwszym stadium nowotworu piersi nasze ciało wysyła nam bardzo subtelne i czasem niezauważalne sygnały, wskazujące na chorobę. Warto w nie wsłuchać i umieć odczytywać alarmujące sygnały.

  • Akcja edukacyjna „Moje prawie normalne życie”

    Dnia 1 marca 2018 r. w mediach społecznościowych ruszyła akcja edukacyjna „Moje prawie normalne życie”, organizowana przez Polskie Towarzystwo Stomijne POL-ILKO! W jej ramach powstały filmy z udziałem osób, które chorują na raka jelita grubego. Pacjenci opowiadają w nich o swoim życiu, które jest… prawie NORMALNE. Celem akcji jest nie tylko edukacja społeczeństwa, lecz także dotarcie do wszystkich, którzy walczą z chorobą i stracili nadzieję na normalne życie.

  • Nie igraj z kleszczem – wygraj z Kleszczowym zapaleniem mózgu

    Już nawet co 6. kleszcz może być zakażony groźnym wirusem wywołującym kleszczowe zapalenie mózgu [KZM], chorobą na którą nie ma skutecznego leku, a która w najbardziej dramatycznym przebiegu może spowodować poważne uszkodzenia układu nerwowego, a nawet śmierć. Ruszyła kampania edukacyjno-informacyjna „Nie igraj z kleszczem – wygraj z kleszczowym zapaleniem mózgu”, której celem jest dostarczenie rzetelnej wiedzy na temat KZM i zachęcenie do podjęcia działań profilaktycznych, czyli szczepień ochronnych.

  • Wystartowała nowa kampania edukacyjna „TARCZYCA – OTOCZ JĄ OPIEKĄ”

    Ogólnopolska Kampania Edukacyjna „Tarczyca – otocz ją opieką”, organizowana przez Stowarzyszenie Polskie Amazonki Ruch Społeczny (PARS), ma na celu podniesienie poziomu wiedzy na temat chorób tarczycy, ich diagnozowania oraz profilaktyki zarówno w terapiach farmakologicznych jak i najnowszych możliwościach chirurgii endokrynologicznej.

  • Łódzcy zapaleńcy

    #KUPAPYTAŃ to pierwsze w Polsce pacjenckie badanie nt. wiedzy, dostępności i doświadczeń osób chorych na NChZJ w zakresie nowoczesnych terapii, stworzone i realizowane przez „Łódzkich Zapaleńców” – Stowarzyszenie skupiające osoby z Nieswoistymi Chorobami Zapalnymi Jelit. Ankieta dostępna jest na stronie www.zapalency.org.

  • Wstydliwe choroby – kampania edukacyjna

    Dlaczego wciąż istnieją choroby, które są dla nas tematem tabu? Jak przedstawia się problem stygmatyzacji i kogo najczęściej dotyczy? Dlaczego większość osób dotkniętych z pozoru właśnie wstydliwymi chorobami żyje w obawie przed dyskryminacją oraz w poczuciu inności i wstydu, a w zasadzie zostaje osamotniona w chorobie?

  • Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów

    Nowa kampania fundacji Rak’n’Roll po hasłem „Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów” zwraca uwagę, że do działania potrzebuje procentów – jednak innych niż może się wydawać. Fundacja potrzebuje dokładnie 1% podatku, który pomoże podopiecznym przejść przez raka. W zwróceniu uwagi na kampanię pomóc ma specjalnie uwarzone rzemieślnicze piwo bezalkoholowe o nazwie „KRS 0000 338 803”.

  • Współczesny Senior. Zdrowie I styl życia

    W sobotę, 10. lutego, rozpoczęła się kampania edukacyjna wydawnictwa The Point, skierowana do Seniorów. O tym, jaki jest współczesny Senior i z jakimi problemami zdrowotnymi boryka się najczęściej, opowiedzieli na łamach prasy zaproszeni Eksperci.

  • Niedźwiadek SZCZEPAN promuje wiedzę

    W ramach kampanii „Zaszczep się wiedzą” powstała bajka „Przygody Dzielnego Niedźwiadka Szczepana”. Jej celem jest informowanie o szczepieniach ochronnych w oparciu o najnowszą wiedzę medyczną. Autorką książki jest dziennikarka Izabela Filc-Redlińska.

  • Onkogranty II: Walka z rakiem lokalnie i globalnie

    Polska Liga Walki z Rakiem ogłasza rozpoczęcie naboru do II edycji konkursu Onkogranty, w którym poszukiwane są nowe, dotychczas niefinansowane przez inne instytucje projekty eksperckie i edukacyjne, twórczo nawiązujące do Strategii Walki z Rakiem w Polsce 2015-2024 [www.walkazrakiem.pl]