Ruszyła społeczna kampania edukacyjna „Cukrzyca Bez Powikłań”

Ponad 3 miliony Polaków cierpi na cukrzycę, choroba stanowi więc ważny problem społeczny. Kampania społeczna „Cukrzyca Bez Powikłań” jest skierowana do osób, które są chore na cukrzycę i na co dzień zmagają się z licznymi ograniczeniami. 

Przygotowana przez organizacje pozarządowe działające w obszarze diabetologii, kampania społeczna „Cukrzyca Bez Powikłań” skierowana jest do osób z rozpoznaną cukrzycą, które na co dzień zmagają się z licznymi ograniczeniami, jakie wiążą się z tą chorobą. Diagnoza oznacza bowiem dla pacjenta konieczność zmiany trybu życia, wprowadzenia odpowiedniej diety i dokładnego stosowania się do zaleceń lekarskich.

 

 

Celem kampanii, która potrwa do końca listopada, będzie zwrócenie szczególnej uwagi na profilaktykę powikłań cukrzycy. Akcja ma edukować osoby z cukrzycą, ponieważ to przede wszystkim one mają realny wpływ na stan swojego zdrowia i postęp choroby.

W ramach kampanii uruchomiona została strona internetowa www.cukrzycabezpowiklan.pl , powstał spot telewizyjny oraz spot radiowy. Wizualizacje kampanii nawiązujące do dobrych i złych wyborów w życiu z cukrzycą pojawią się w prasie i na nośnikach w przestrzeni miejskiej i w Internecie.

Działania edukacyjne prowadzone będą w mediach tradycyjnych i społecznościowych. Osoby z cukrzycą będą mogły skorzystać z bezpłatnych konsultacji specjalistycznych pod kątem prewencji powikłań cukrzycy w Warszawie i Krakowie. Dodatkowo w czasie trwania kampanii będą możliwe konsultacje diabetologiczne on-line na stronie internetowej.

Inicjatorami kampanii „Cukrzyca Bez Powikłań” są organizacje pozarządowe działające w obszarze diabetologii: Stowarzyszenie Edukacji Diabetologicznej, Stowarzyszenie Wesoły Diabetyk, Fundacja „Wstańmy Razem, Aktywna Rehabilitacja”, Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej, Koalicja na Rzecz Walki z Cukrzycą, Polskie Stowarzyszenie Diabetyków, Ogólnopolska Federacja Organizacji Pomocy Dzieciom i Młodzieży Chorym na Cukrzycę. Partnerem kampanii jest Polskie Towarzystwo Diabetologiczne.

Akcję outdoorową wspiera Grupa Ströer.