Koniec z paleniem. Kampania


Deprecated: PHP Startup: Handling HTML entities via mbstring is deprecated; use htmlspecialchars, htmlentities, or mb_encode_numericentity/mb_decode_numericentity instead in /wp-content/themes/sdz/functions.php on line 468

Truje, dusi, oddaje cios prosto w serce. Mroczną serię o bezwzględnym mordercy wydała Oficyna Czarne Płuco.

Główną postacią kryminalnej serii stworzonej na potrzeby ogólnopolskiej kampanii społecznej „Koniec z papierosem” zainicjowanej przez Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej jest właśnie popularna używka – papieros. Kampania zostanie zainaugurowana 31 maja w ramach obchodów Światowego Dnia bez Papierosa, kiedy na świecie podejmuje się temat problemu zdrowotnego, jakim jest palenie papierosów i namawia się palaczy do rzucenia nałogu.

Jak podają organizatorzy, palenie papierosów jest co roku odpowiedzialne za przedwczesną śmierć 5 milionów dorosłych osób na całym świecie. Palenie papierosów poprzez wdychanie dymu powoduje wchłanianie się toksycznych substancji do krwioobiegu i rozprowadzanie ich po całym organizmie, co wpływa negatywnie na wszystkie narządy, układy i funkcje życiowe. Wszystko przez złożoną obróbkę chemiczną, której poddawany jest papieros, która sprawia, że znajduje się w nim ponad 4 tysiące niebezpiecznych substancji, w tym 40 rakotwórczych. Nadciśnienie, zawał serca, choroby układu oddechowego czy rakotwórcze zmiany komórkowe – to jedne z wielu możliwych konsekwencji palenia.

Powolne i często przez wiele lat bezobjawowe wyniszczanie organizmu przez papierosy zainspirowało twórców kampanii „Koniec z papierosem” do oparcia komunikacji o serię reklam fikcyjnych powieści kryminalnych, gdzie rolę zabójcy odgrywa papieros. W ten sposób powstały plakaty kampanii, które niczym bestsellerowe kryminały w „Serii z dymkiem”, opowiadają tragiczne historie ofiar papierosa tj. „Dzienniki seryjnego zabójcy”, „Prosto w serce” czy „Do utraty tchu”.

Plakaty będą umieszczane w bibliotekach, popularnych księgarniach oraz palarniach. W ramach zachęty do skutecznego wyleczenia się z nałogu palenia papierosów w wyznaczonych miejscach będą prowadzone działania edukacyjne. Organizatorzy kampanii stworzyli 12-tygodniowy program motywacyjny, który pozwoli przygotować się do walki z chorobą i pomoże w samym procesie leczenia.

W ramach kampanii organizatorzy akcji zachęcają także do skorzystania z Telefonicznej Poradni Pomocy Palącym i konsultacji ze specjalistą leczenia uzależnień pod numerem infolinii 801-108-108 lub 22 211 80 15.

Partnerami kampanii są: Polskie Towarzystwo Kardiologiczne, Polskie Towarzystwo Chorób Płuc, Warszawski Uniwersytet Medyczny, Polska Federacja Chorych na Astmę, Alergię i POCHP, Fundacja Udar Mózgu, Fundacja Rozwoju Kardiochirurgii im. prof. Zbigniewa Religi, Carint, Fundacja Cardiovascular, Dziennikarski Klub Promocji Zdrowia. Do akcji włączyły się także warszawskie biblioteki śródmiejskie, księgarnie: Tarabuk, Tajne Komplety, Zła Buka i Litera Cafe. Portal kampaniespoleczne.pl jest patronem medialnym kampanii. Mecenasem kampanii jest firma Pfizer.