Nowa kampania fundacji Studio Psychologii Zdrowia

 

Fundacja Studio Psychologii Zdrowia we współpracy z Fundacją „Inspiratornia”, Leo Burnett Group, Planet PR, KOI Studio Agnieszka Dziedzic i TPS Film Studio rozpoczęły kampanię, która ma wyleczyć ludzi z hipokryzji wobec osób zakażonych wirusem HIV i zmienić ich percepcję.

Pijąc z tej samej szklanki nie zakazisz się HIV. Trzymając się tej samej poręczy nie zakazisz się HIV. Siedząc obok osoby z wirusem nie zakazisz się HIV. To hasła kampanii „HIVokryzja. Wyleczmy się” , która ma przeciwdziałać hipokryzji wobec osób żyjących z wirusem.

Bohaterką kampanii jest młoda, ładna dziewczyna, nosicielka wirusa HIV. „Jest taki moment, kiedy czuję się inna. Gorsza. To moment, w którym przyznaję się, że jestem zakażona wirusem HIV. Wielu ludzi zaczyna wtedy patrzeć na mnie inaczej (…) Lęk powoduje, że to jakim jestem człowiekiem przestaje mieć znaczenie”- mówi bohaterka spotu.

Według twórców kampanii hipokryzja wobec osób zakażonych wirusem HIV polega na tym, że pozornie są akceptowani przez społeczeństwo, jednak gdy przyznają się do choroby, ludzie zaczynają traktować w inny sposób, np. nie chcą z nimi pracować ani nawet podawać im ręki. Największym problemem osób żyjących z HIV nie jest samo zakażenie, ale właśnie reakcje społeczne. Wrogie zachowania wynikają z niewiedzy. Organizatorzy kampanii chcą wyleczyć osoby zdrowe z ich HIVokryzji.

Więcej na stronie