• Rodzić godnie - rusza cykl spotkań o prawach kobiet w ciąży

    Zaczyna się Tydzień Godnego Porodu, celem jest zapoznanie kobiet z najważniejszymi zapisami standardów opieki okołoporodowej.

  • Razem dla słuchu!

    Trwa kampania "Razem dla słuchu". Ruszyła 3 marca, w Światowym Dniu Ochrony Słuchu, w którym to Światowa Organizacja Zdrowia (ang. World Health Organization; WHO) uwidacznia problem głuchoty, z którą na całym świecie zmaga się 360 mln ludzi, w tym 32 mln dzieci.

  • „Jaskra nie boli - kradnie wzrok”

    Według szacunków w Polsce na jaskrę choruje 800 tys. osób. Aż połowa z nich nie zdaje sobie jednak z tego sprawy, narażając się nawet na utratę wzroku.

  • Można cierpieć bez bólu!

    Pacjent powinien domagać się skutecznego leczenia przeciwbólowego. "Nie ból się. Bądź wolny od bólu!" to tytuł kampanii, która jest nową odsłoną akcji "Rak wolny od bólu".

  • Nie oceniaj. Akceptuj. Depresja to nie zwyczajny smutek

    23 lutego w Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją ruszyła kolejna odsłona akcji "Twarze Depresji. Nie oceniam. Akceptuję". Tym razem kampania podejmuje problem depresji wśród dzieci i młodzieży.

  • Stan przedcukrzycowy? To nie ja! Na pewno?

    Amerykańskie Stowarzyszenie Diabetyków w kampanii wykorzystującej jako narzędzie ironię stara się uświadomić mieszkańców USA, że ryzyko cukrzycy dotyczy każdego i że każdy powinien sprawdzić, czy nie dotknęło właśnie jego.

  • Trzecia randka na Chmielnej

    Pierwsza randka to kwiaty i kolacja, druga - kino, a trzecia ... Hasło kampanii "Trzecia randka na Chmielnej" nawiązuje do powiedzenia, że na trzeciej randce może dojść do zbliżenia, dlatego Społeczny Komitet ds. AIDS pokazuje w krótkim filmiku parę, która na trzeciej randce idzie do Stacji Krwiodawstwa na badanie krwi.

  • Alivia walczy z rakiem.

    Fundacja Alivia stworzyła znakomity spot telewizyjny w ramach kampanii "Wojna z rakiem". Kampania ma na celu przełamanie stereotypu „chorego na raka” poprzez zwrócenie uwagi na bohaterstwo, odwagę i niezłomność pacjentów, którzy zmagają się z chorobą nowotworową i, mimo obciążającego leczenia, nie poddają się – walczą o zdrowie i życie.

  • Dbajmy o siebie, jak o chleb

    Pary, które spotkały się na walentynkowych warsztatach pieczenia chleba, po wyrobieniu ciasta i uformowaniu bochenków postępując zgodnie ze wskazówkami prowadzącego znalazły w swoich chlebach niewielkich rozmiarów różowe kulki.

  • Kwiat kobiecości - daj się przyciągnąć na badania

    Ogólnopolska Organizacja Kwiat Kobiecości powstała w 2007 roku z inicjatywy Idy Karpińskiej, która 10 lat temu wygrała walkę z rakiem szyjki macicy. Organizacja prowadzi akcje edukacyjne i kampanie społeczne, mające na celu zwiększanie świadomości społecznej kobiet dotyczącej chorób ginekologicznych.

  • Nie kseruj pośladków! To nie działa.

    Spot pokazujący mężczyznę w wieku około 50 lat, który wchodzi do pomieszczenia biurowego i rozglądając się wstydliwie, rozbiera, zakrywając marynarką wiszący tam plakat z wizerunkiem kobiety, po czym siada gołymi pośladkami na kserokopiarce.

  • Franciszek Pieczka zadaje ważne pytania

    W spocie Fundacji Jolanty Kwaśniewskiej "Porozumienie Bez Barier" Franciszek Pieczka pyta: "Czy całe moje życie nie jest godne Twojej uwagi? Czy nie jesteś cząstką mnie?" i przypomina o starości.

  • Zapytaj bliskich o zdrowie...

    Celem kampanii „Zapytaj Bliskich o Zdrowie” organizowanej od kilku lat przez Stowarzyszenie Przyjaciół Chorych na Chłoniaki „Przebiśnieg”, jest po pierwsze zachęcenie Społeczeństwa do obserwacji stanu zdrowia swojego i Bliskich, a po drugie poszerzenie wiedzy o objawach nowotworów układu chłonnego.

  • Rodzę - Mam prawa

    W ramach najnowszej kampanii "Rodzę - Mam prawa" Fundacja Rodzić po Ludzku przygotowała dla kobiet wiele nowych artykułów, ale też spoty, animacje i infografiki. Kampania ma na celu uświadomienie kobietom w Polsce, że wg prawa mogą rodzić w zgodzie z własnymi potrzebami.

  • Atopowi Bohaterowie.

    Na atopowe zapalenie skóry (AZS) cierpi już co piąte dziecko w Polsce. Obok dolegliwości skórnych, takich jak świąd czy nadmierna suchość, często zmagają się one ze wstydem, rozdrażnieniem, wyobcowaniem.

  • Jedenaste przykazanie. Kampania społeczna

    Jedenaste przykazanie to w tym przypadku: „Nie wzywaj pogotowia nadaremno”.

  • Depresja to nie słuchanie smutnej muzyki

    "Zjawia się po cichu. Jest jak ból głowy. Mówisz sobie, że to chwilowe. Walczysz, próbując każdego dnia dawać przedstawienie. To kosztuje coraz więcej..."

  • Jeśli to nie rak, to się nie ma się czym przejmować.

    Amerykańska kampania poruszająca bardzo trudny i bolesny problem, ma przejmujący spot, którego początek wzrusza, a zakończenie mocno zaskakuje. Oglądamy smutną dziewczynę, o bladej cerze, w chustce na głowie i automatycznie kwalifikujemy bohaterkę, jako chorą na nowotwór osobę, której współczujemy.

  • Schizofrenia. Choroba ludzi młodych

    Są młodzi, bezrobotni, niesamodzielni i praktycznie bez perspektyw na normalne życie społeczne. Większość (85%) nie pracuje, a ponad 1/2 jest na rencie, obciążając średnio około 10 osób z najbliższego otoczenia. Taki obraz pacjentów ze schizofrenią wyłania się z raportu „Schizofrenia. Rola opiekunów w kierowaniu współpracy” .

  • Słodki drań w ramach obchodów Światowego Dnia Walki z Cukrzycą

    W poniedziałek 16.11 br. na deskach Teatru Polskiego (Scena Kameralna) w Warszawie odbyła się warszawska premiera sztuki teatralnej „Słodki Drań” autorstwa Jan Jakuba Należytego. Historia światowej sławy dyrygenta, który nie może poradzić sobie z cukrzycą, została pokazana w ramach obchodów Światowego Dnia Walki z Cukrzycą.