Kleszcze? Zaszczep się!

Trwa druga edycja rozpoczętej w zeszłym roku z inicjatywy Fundacji Aby żyć kampania  edukacyjna  pt.  Kleszczowe  Zapalenie Mózgu.  Szczepimy!  Zapobiegamy!

Kampania potrwa   do   30   czerwca i ma   na   celu podniesienie  świadomości  społeczeństwa na temat zagrożeń,  jakie  powodują  kleszcze  oraz korzyści  płynących  ze  szczepień  ochronnych.  Kampania  w  sposób  szczególny  zwraca  uwagę  na kleszczowe zapalenie mózgu. Jest to druga po boreliozie najbardziej  popularna  w  Polsce  choroba przenoszona  przez  kleszcze.  W  odróżnieniu  od  boreliozy w  przypadku  kleszczowego  zapalenia mózgu  istnieje  skuteczna  profilaktyka  w  postaci  szczepień  ochronnych  i  to  jeden  z  kluczowych przekazów  kampanii. Kampania  jest  adresowana  do  mieszkańców  aglomeracji  miejskich,  którzy w  okresie  aktywności kleszczy podróżują w regiony endemicznego występowania zachorowań na  kleszczowe  zapalenie  mózgu  oraz  do  osób  preferujących  aktywny  wypoczynek na  łonie  natury.

Patronat  Honorowy nad kampanią objęły: Państwowa Inspekcja Sanitarna oraz Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego. Patronatu Merytorycznego udzieliły: Polskie Towarzystwo Immunologii Doświadczalnej i Klinicznej oraz Polskie Towarzystwo Higieniczne.

W  ramach  kampanii  powstała  strona  internetowa szczepkleszcz.pl stanowiąca  kompendium wiedzy na temat kleszczowego zapalenia mózgu i profilaktyki w  tym  zakresie. Elementem kampanii jest 30-sekundowy spot radiowy, do którego głosu użyczył m.in. Ambasador kampanii – Jacek Kawalec. Kampania będzie promowana głównie w Internecie. Na portalu Onet  Zdrowie  powstanie  sekcja  specjalna  zawierająca  kontent  edukacyjny  w  obszarze zagrożeń powodowanych przez kleszcze i dostępnych metod profilaktycznych.

Organizator  kampanii  chce  zainteresować  jej  tematem  szerokie  grono  odbiorców.  Szczególnie ważnymi  adresatami  są  osoby  młode.  Z  myślą  o  nich  powstała gra  w  sieci zaprojektowana  w  technice  2D  z  motywem  kleszcza  w  roli  głównej.  Scenariusz  gry  został opracowany  w  taki  sposób, by  umiejętnie  łączyć  rozrywkę  z  edukacją. Organizator przewiduje również przeprowadzenie ciekawych konkursów, a szczegółowe informacje na ten temat znajdziecie na stronie kampanii.