• Jakie są marzenia rodziców autystycznych dzieci?

    Poznaliśmy marzenia rodziców autystycznych dzieci. Wypisali je na transparentach o nosili w centrum Warszawy.

  • Zombie nie potrzebują organów - zostań dawcą po śmierci!

    Zgoda na pobranie organów po śmierci to temat kampanii społecznej zorganizowanej po raz drugi przez Telewizję FOX i Dawca.pl. Pomysłodawcy wykorzystali popularność serialu pt. „The Walking Dead” pokazując zmarłych, którzy jako zombie nie potrzebują już swoich organów.

  • Kolorowy spot - najlepsze, co ostatnio widzieliście w sieci

    Myśląc o.. ( • )( • ) (Thinking of… ( • )( • )) to przykuwająca uwagę nazwa najnowszej kampanii dotyczącej... tego nie zdradzimy. Zachęcamy do obejrzenia spotu!

  • Poinformuj bliskich - daj sobie szansę na uratowanie komuś życia.

    Najnowsza kampania Ministerstwa Zdrowia "Zgoda na Życie" ma na celu upowszechnienie wiedzy na temat transplantologii i zachęcenie do publicznego deklarowania swojej woli w tym zakresie.

  • Listopad miesiącem „Menu dla diabetyka”

    Koalicja na Rzecz Walki z Cukrzycą ogłasza w tym roku listopad „Miesiącem Menu dla diabetyka”. Z początkiem miesiąca startują w ramach tej akcji projekty, mające na celu promocję diety cukrzycowej wśród diabetyków i wszystkich tych, którzy chcą cukrzycy zapobiec. W ramach projektu postała książka kulinarna z przepisami dla diabetyków, aplikacja mobilna ułatwiająca komponowanie posiłków, a w wybranych restauracjach będzie można znaleźć dania dedykowane diabetykom.

  • Movember

    Wąsy są modne w listopadzie! Mężczyźni zapuszczają je, by propagować walkę z rakiem.

  • #BadajBiust

    Ruszyła akcja #badajbiust zainicjowana przez Fundację OnkoCafe namawiająca kobiety do samobadania piersi i tym samym wczesnej profilaktyki nowotworów piersi. Rak piersi powtaje kiedy komórki złośliwe namnażają i formują się w tkankach piersi.

  • Między nami kobietami - walczymy o kobiecość

    Trwa kampania dotycząca problemów mięśniaków macicy To akcja "Między nami kobietami - walczymy o kobiecość". Szacuje się, że w Polsce żyje ponad 5 milionów kobiet powyżej 20. roku życia, które cierpią z powodu mięśniaków macicy.

  • Zaszczep się wiedzą

    Rusza kampania edukacyjna o szczepionkach "Zaszczep się wiedzą". Organizatorzy i eksperci uważają, że rosnąca liczba nieszczepionych dzieci grozi powrotem takich chorób jak krztusiec, odra i polio. Chcą więc przekazywać rzetelną wiedzę o szczepionkach i przeciwdziałać mitom dotyczącym szczepień, takim jak np. rzekome powodowanie przez nie autyzmu.

  • Jak działa zdrowy człowiek. Kampania Ministerstwa Zdrowia

    Wystartowała ogólnopolska kampania społeczna, której celem jest zachęcanie do zdrowego trybu życia i profilaktyki prozdrowotnej. Akcja związana jest z przyjęciem przez Sejm ustawy o zdrowiu publicznym. Czy jako społeczeństwo jesteśmy zdrowi? Czy zdrowi są ludzie z naszego miasta, miasteczka, czy wsi… naszej rodziny, szkoły lub pracy? Czy wiemy, jak duży wpływ mamy sami na nasze zdrowie? Te pytania tylko z pozoru wydają się trudne. Rozwiązania, tak samo jak działania mogące poprawić naszą witalność - są bardzo proste.

  • Porozumienie na Rzecz Zatrudnienia Wspomaganego

    6. października w Warszawie, w Krajowej Izbie Gospodarczej podpisano Porozumienie na Rzecz Zatrudnienia Wspomaganego. Celem inicjatywy jest wsparcie osób z zaburzeniami psychicznymi na rynku pracy oraz prowadzenie działań na rzecz upowszechniania modelu wspomagania w zatrudnieniu osób chorych psychicznie. Porozumienie podpisali przedstawiciele organizacji pozarządowych, a wydarzenie objął honorowym patronatem minister Jarosław Duda, Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych.

  • Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję

    „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję” – w czwartek podczas Europejskiego Dnia Walki z Depresją ruszyła kampania społeczna.

  • Jak działa zdrowy człowiek?

    "Jak działa zdrowy człowiek... czyli co zrobić, żeby nie chorować" - to motto zainaugurowanej dziś kampanii społecznej, której celem jest zachęcenie Polaków do zdrowego trybu życia.

  • Rzuć cień podejrzenia na swoje jajniki

    22 września ruszyła kampania „Diagnostyka jajnika” pod hasłem „Rzuć cień podejrzenia na swoje jajniki”. Jej celem jest przekonanie kobiet do regularnych badań ginekologicznych oraz sprawdzania swoich rodzinnych obciążeń nowotworowych.

  • Boskie Matki

    Kobiety w ciąży chore na nowotwory mogą urodzić zdrowe dziecko. Przekonywali o tym eksperci podczas warszawskiej konferencji "Boskie Matki" zorganizowanej przez Fundację Rak'n'Roll. W Polsce każdego roku w takiej sytuacji znajduje się od kilkudziesięciu do około 300 kobiet, dokładnych statystyk nie ma.

  • Europejski Tydzień Profilaktyki Nowotworów Szyi i Głowy

    Zaczął się Europejski Tydzień Profilaktyki Nowotworów Szyi i Głowy. Do 25 września ponad 40 placówek medycznych w całej Polsce odbędą się bezpłatne badania endoskopowe nosa i gardła. Ich listę można znaleźć na stronie internetowej Polskiej Grupy Badań Nowotworów Głowy i Szyi.

  • Kampania społeczna na temat szkodliwości picia alkoholu w ciąży

    Każdego roku w Polsce nie mniej niż 20 dzieci na 1 tys., które przychodzą na świat ma Spektrum Płodowych Zaburzeń Alkoholowych. W Krakowie rusza kampania społeczna na temat szkodliwości picia alkoholu w ciąży.

  • Kurs na pracę - aktywizacja osób z zaburzeniami psychicznymi

    Osoby z zaburzeniami psychicznymi w Polsce praktycznie nie funkcjonują w życiu społecznym, rzadko także są osobami aktywnymi zawodowo. Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej i Koalicja na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością we współpracy z organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz wsparcia osób niepełnosprawnych i pacjentów podejmuje od lat szereg działań społecznych mających na celu zmianę tej sytuacji.

  • Choroba serca jest bez serca. Atakuje bez uprzedzenia

    Zawał serca przychodzi nagle, bez zapowiedzi i zwykle w najmniej spodziewanym momencie. Najczęściej podczas codziennych czynności.

  • Kampania społeczna "Stawka to Życie. Zastawka to Życie"

    Kampania “Stawka to Życie. Zastawka to Życie” ma na celu promocję wśród Polaków innowacyjnego rozwiązania w medycynie, jakim jest implantacja zastawki aortalnej za pomocą cewnika. Służy przybliżeniu możliwości, jakie daje ten zabieg wśród osób, które nie kwalifikują się do chirurgicznego zabiegu.