-
Nie spalaj się!
Na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym ruszyła kampania antynikotynowa Nie spalaj się!
-
Nowa kampania edukacyjna
Rusza kampania wczesnej diagnostyki szpiczaka plazmocytowego. Podobna kampania przed kilku laty została zainicjowana w innych krajach przez European Network Myeloma.
-
Startuje kampania „Współczesna medycyna"
Wystartowała kampania edukacyjna „Współczesna medycyna” wydawnictwa Medical Media Solutions pod patronatem Polskiej Akademii Nauk.
-
Hematologia - poradnik pacjenta
Dostępna jest już "Hematologia"- publikacja, która zawiera najważniejsze informacje o chorobach nowotworowych krwi.
-
Polskie miasta odwiedza superbohater
Doktor Stroke – Pogromca Udarów, który ujawnia się w obliczu rosnącego zagrożenia udarami mózgu wśród Polaków.
-
Badamy geny
Jedna czwarta osób z nowotworem choruje, ponieważ urodziła się z chorobotwórczą mutacją, błędem w jednym z 25 tys. genów. Gdyby znali swoje ryzyko, mogliby uniknąć choroby albo wykryć ją na tyle wcześnie, żeby możliwe było jej pełne wyleczenie.
-
Dziecko z Zespołem Downa w reklamie Johnson's Baby
Furorę w mediach społecznościowych zrobiła brazylijska reklama znanych kosmetyków dla dzieci marki Johnson’s Baby. Reklama powstała z okazji Dnia Matki (W Brazylii dzień ten jest obchodzony 14 maja) i udowadnia, że każde dziecko, niezależnie od tego, czy jest chore, zdrowe jest najwspanialszym darem dla swoich rodziców.
-
HAMUJ RAKA! DAJ SZANSĘ PŁUCOM!
O pięciu i więcej szansach na uniknięcie choroby przez zdrowych i na jak najdłuższe życie chorych. Czy rak płuca stanie się priorytetem onkologicznym Ministra Zdrowia? Pod hasłem Hamuj Raka! Daj Szansę Płucom!
-
Świadomy pacjent. Odpowiedzialne leczenie
Dlaczego współpraca lekarza z pacjentem jest tak istotna? W jaki sposób leczą się pacjenci w Polsce? Co stanowi największe wyzwanie z perspektywy bezpiecznego i odpowiedzialnego leczenia? Jaki wpływ na powodzenie terapii ma stosowanie się chorych do zaleceń terapeutycznych?
-
Rusza VI edycja kampanii „SM -Walcz o siebie”!
W maju rusza kolejna, VI już edycja kampanii SM – WALCZ O SIEBIE. „Wiem, że dam sobie radę”- to główny przekaz kampanii na rok 2017.
-
Kolejna spotkanie Zdrowe pobudki za nami
W piątek 12 maja, w ramach projektu „Sieć dla zdrowia” odbyło się kolejne spotkanie z cyklu „Zdrowe pobudki”, tym razem w całości poświęcone zagadnieniom prawnym. Warsztaty dla przedstawicieli organizacji pacjentów poprowadzili: prof. dr hab. n. prawn. Dorota Karkowska, ekspert ds. praw pacjenta, dr Maria Łoszewska-Ołowska, ekspert prawa prasowego, Piotr Drobek z GIODO.
-
Życie z cukrzycą – medycyna w służbie pacjentowi
15 maja wystartowała 6. edycja ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Życie z cukrzycą” wydawnictwa Medical Media Solutions pod patronatem Międzynarodowej Federacji Diabetologicznej i Polskiego Towarzystwa Diabetologicznego, w ramach której w dzienniku „Rzeczpospolita” ukazała się publikacja dotycząca profilaktyki i leczenia cukrzycy.
-
Województwo lubuskie w walce z cukrzycą
Zarząd Województwa Lubuskiego ogłosił konkurs na realizację programu polityki zdrowotnej, którego głównym celem jest zmniejszenie zapadalności na cukrzycę typu 2 wśród Lubuszan w wieku aktywności zawodowej.
-
"Tramwaj zwany pożądaniem" znowu wyjechał na ulice
Specjalne autobusy i tramwaje będą po raz kolejny edukować młodych ludzi na temat profilaktyki HIV w 10 polskich miastach. Tegoroczna akcja rozpoczęła się w Poznaniu, a na trasie pojawia się jeszcze Wrocław, Warszawa, Bydgoszcz, Szczecin, Gdańsk, Olsztyn, Katowice i Kraków.
-
Książę William i Lady Gaga rozmawiają o zdrowiu psychicznym
Pomysł jest prosty, a daje niesamowity efekt. W ramach kampanii "Ok to say" Książę William i Lady Gaga odbyli rozmowę przy pomocy Face Time dotyczącą zdrowia psychicznego: jak otworzyć się na rozmowę o problemie, prosić o pomoc i o stygmatyzacji osób z takimi zaburzeniami.
-
Film dla dziadka
W ramach Studenckiego Koła Naukowego przy Klinice Neurologii Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku zorganizowano edukacyjną akcję charytatywną "Pokaż dziadkom"
-
Basia Kurdej - Szatan w roli "Doktora clowna"
Kolejna "Terapię śmiechem” odbyła się w Szpitalu Dziecięcym im. prof. dr. J. Bogdanowicza przy ul. Niekłańskiej w Warszawie. W rolę „doktora clowna” wcieliła się Basia Kurdej-Szatan.
-
Zdrowy brzuch - jak o niego dbać?
12 kwietnia wraz z dziennikiem „Rzeczpospolita” wystartowała 2. edycja kampanii edukacyjnej „Zdrowy Brzuch”, która dotyczy kwestii właściwego odżywiania oraz profilaktyki i leczenia chorób układu trawiennego.
-
WAR OF CANCER: graj i wspieraj
WAR ON CANCER: zagraj i wesprzyj podopiecznych Fundacji Alivia lub jednego przez Ciebie wybranego! WAR ON CANCER to pierwsza gra z unikalnym mechanizmem synchronizacji mikropłatności z kontem konkretnych podopiecznych Fundacji Onkologicznej Alivia.
-
CHOROBA TO NIE WYROK
Startuje edukacyjny projekt prasowo-internetowy „Choroba to nie wyrok”. Publikacja składa się z zestawu materiałów współtworzonych poprzez panele ekspertów, którzy są wielkimi autorytetami w danej tematyce, a także pacjentów, których historie inspirują do walki z chorobą.