• Wystartowała nowa kampania edukacyjna „TARCZYCA – OTOCZ JĄ OPIEKĄ”

    Ogólnopolska Kampania Edukacyjna „Tarczyca – otocz ją opieką”, organizowana przez Stowarzyszenie Polskie Amazonki Ruch Społeczny (PARS), ma na celu podniesienie poziomu wiedzy na temat chorób tarczycy, ich diagnozowania oraz profilaktyki zarówno w terapiach farmakologicznych jak i najnowszych możliwościach chirurgii endokrynologicznej.

  • Łódzcy zapaleńcy

    #KUPAPYTAŃ to pierwsze w Polsce pacjenckie badanie nt. wiedzy, dostępności i doświadczeń osób chorych na NChZJ w zakresie nowoczesnych terapii, stworzone i realizowane przez „Łódzkich Zapaleńców” – Stowarzyszenie skupiające osoby z Nieswoistymi Chorobami Zapalnymi Jelit. Ankieta dostępna jest na stronie www.zapalency.org.

  • Wstydliwe choroby – kampania edukacyjna

    Dlaczego wciąż istnieją choroby, które są dla nas tematem tabu? Jak przedstawia się problem stygmatyzacji i kogo najczęściej dotyczy? Dlaczego większość osób dotkniętych z pozoru właśnie wstydliwymi chorobami żyje w obawie przed dyskryminacją oraz w poczuciu inności i wstydu, a w zasadzie zostaje osamotniona w chorobie?

  • Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów

    Nowa kampania fundacji Rak’n’Roll po hasłem „Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów” zwraca uwagę, że do działania potrzebuje procentów – jednak innych niż może się wydawać. Fundacja potrzebuje dokładnie 1% podatku, który pomoże podopiecznym przejść przez raka. W zwróceniu uwagi na kampanię pomóc ma specjalnie uwarzone rzemieślnicze piwo bezalkoholowe o nazwie „KRS 0000 338 803”.

  • Współczesny Senior. Zdrowie I styl życia

    W sobotę, 10. lutego, rozpoczęła się kampania edukacyjna wydawnictwa The Point, skierowana do Seniorów. O tym, jaki jest współczesny Senior i z jakimi problemami zdrowotnymi boryka się najczęściej, opowiedzieli na łamach prasy zaproszeni Eksperci.

  • Niedźwiadek SZCZEPAN promuje wiedzę

    W ramach kampanii „Zaszczep się wiedzą” powstała bajka „Przygody Dzielnego Niedźwiadka Szczepana”. Jej celem jest informowanie o szczepieniach ochronnych w oparciu o najnowszą wiedzę medyczną. Autorką książki jest dziennikarka Izabela Filc-Redlińska.

  • Onkogranty II: Walka z rakiem lokalnie i globalnie

    Polska Liga Walki z Rakiem ogłasza rozpoczęcie naboru do II edycji konkursu Onkogranty, w którym poszukiwane są nowe, dotychczas niefinansowane przez inne instytucje projekty eksperckie i edukacyjne, twórczo nawiązujące do Strategii Walki z Rakiem w Polsce 2015-2024 [www.walkazrakiem.pl]

  • Zaćma – choroba o wielu twarzach

    Z inicjatywy Instytutu Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej, w ramach kampanii „Lepszy wzrok, lepsze życie”, powstała wystawa prezentująca historie osób, które przeszły operację usunięcia zaćmy.

  • 12 zasad w walce o dłuższe życie z cukrzycą

    Dwunastu uczestników akcji, wśród których znaleźli się Maciej Dowbor – dziennikarz, prezenter, triathlonista, Adrianna Palka – lekkoatletka, trenerka, Krzysztof Wieszczek – aktor, triathlonista, członkowie Parlamentarnego Zespołu ds. Cukrzycy oraz przedstawiciele Stowarzyszenia Aktywni z cukrzycą i Polskiego Stowarzyszenia Diabetyków, wystartowało w specjalnym biegu i wspólnie na mecie stworzyło symboliczną „Deklarację 12 zasad w walce o dłuższe życie z cukrzycą”.

  • Webinaria dotyczące cukrzycy dostępne online

    Do końca listopada trwa cykl bezpłatnych interaktywnych wykładów online prowadzonych przez Fundacja Badań i Rozwoju Nauki.

  • Sprawdź jakie masz prawa – Karta praw pacjenta z zaćmą

    Z inicjatywy Instytutu Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej opracowana została „Karta praw pacjenta z zaćmą”. Jej powstanie ma na celu zwiększenie świadomości pacjentów jak mogą wpłynąć na jakość swojego leczenia.

  • HIV JAK JEDNORĘKI BANDYTA

    Co drugi Polak zakażony wirusem HIV nigdy nie zrobił sobie testu i nadal nie wie, że jest zakażony tym groźnym wirusem.

  • Movember 2017

    Listopad to miesiąc, w którym od kilka lat w Polsce na stałe zagościł Movember - termin, który powstał w wyniku połączenia dwóch wyrazów moustache – wąsy oraz November – listopad. Celem akcji Movember jest zwrócenie uwagi na zdrowie mężczyzn.

  • Naszpikuj się wiedzą

    Statystyki zainspirowały nowy projekt edukacyjny "Naszpikuj się wiedzą", który zainicjowała Fundacja DKMS przy wsparciu Coty Polska.

  • Zdrowie na szpilkach

    Polki prowadzą bardzo aktywne życie. Na co dzień muszą łączyć rolę matki, atrakcyjnej kobiety oraz odnosić sukcesy zawodowe.

  • Odkryj, poznaj i zaakceptuj łuszczycę!

    Ruszyła kampania społeczna "Odkryj, poznaj i zaakceptuj łuszczycę", której celem jest edukacja na temat łuszczycy i walka ze stygmatyzacją. Na tę przewlekłą, niezakaźną chorobę cierpi ponad milion Polaków.

  • Szpiknijmy się!

    Znajdź i uratuj swojego bliźniaka genetycznego. 13 października - Światowy Dzień Dawcy Szpiku.

  • Jaskra cichy złodziej wzroku

    12 października jak co roku będziemy w Polsce obchodzili Światowy Dzień Wzroku. To idealna okazja by zbadać oczy w kierunku jaskry. Jest ona, bowiem drugą najczęstszą przyczyną ślepoty.

  • Sposoby na depresję

    W ramach kampanii powstała strona internetowa www.sposobynadepresje.pl. Można na niej obejrzeć 5 filmów stanowiących zbiór prostych instrukcji pokazujących, co dzieje się z osobą cierpiącą na depresję oraz co w tej sytuacji może zrobić bliski.

  • Medycyna na Krańcach Świata

    Kampania „Medycyna na Krańcach Świata” jest skierowana do początkujących miłośników egzotycznych wypraw, zarówno chcących podróżować indywidualnie, jak i rodzinnie. Celem inicjatywy jest edukacja i kształtowanie prawidłowych postaw w zakresie profilaktyki oraz ochrony zdrowia turystów i ich bliskich.