• Dziecko z Zespołem Downa w reklamie Johnson's Baby

    Furorę w mediach społecznościowych zrobiła brazylijska reklama znanych kosmetyków dla dzieci marki Johnson’s Baby. Reklama powstała z okazji Dnia Matki (W Brazylii dzień ten jest obchodzony 14 maja) i udowadnia, że każde dziecko, niezależnie od tego, czy jest chore, zdrowe jest najwspanialszym darem dla swoich rodziców.

  • HAMUJ RAKA! DAJ SZANSĘ PŁUCOM!

    O pięciu i więcej szansach na uniknięcie choroby przez zdrowych i na jak najdłuższe życie chorych. Czy rak płuca stanie się priorytetem onkologicznym Ministra Zdrowia? Pod hasłem Hamuj Raka! Daj Szansę Płucom!

  • Świadomy pacjent. Odpowiedzialne leczenie

    Dlaczego współpraca lekarza z pacjentem jest tak istotna? W jaki sposób leczą się pacjenci w Polsce? Co stanowi największe wyzwanie z perspektywy bezpiecznego i odpowiedzialnego leczenia? Jaki wpływ na powodzenie terapii ma stosowanie się chorych do zaleceń terapeutycznych?

  • Rusza VI edycja kampanii „SM -Walcz o siebie”!

    W maju rusza kolejna, VI już edycja kampanii SM – WALCZ O SIEBIE. „Wiem, że dam sobie radę”- to główny przekaz kampanii na rok 2017.

  • Kolejna spotkanie Zdrowe pobudki za nami

    W piątek 12 maja, w ramach projektu „Sieć dla zdrowia” odbyło się kolejne spotkanie z cyklu „Zdrowe pobudki”, tym razem w całości poświęcone zagadnieniom prawnym. Warsztaty dla przedstawicieli organizacji pacjentów poprowadzili: prof. dr hab. n. prawn. Dorota Karkowska, ekspert ds. praw pacjenta, dr Maria Łoszewska-Ołowska, ekspert prawa prasowego, Piotr Drobek z GIODO.

  • Życie z cukrzycą – medycyna w służbie pacjentowi

    15 maja wystartowała 6. edycja ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Życie z cukrzycą” wydawnictwa Medical Media Solutions pod patronatem Międzynarodowej Federacji Diabetologicznej i Polskiego Towarzystwa Diabetologicznego, w ramach której w dzienniku „Rzeczpospolita” ukazała się publikacja dotycząca profilaktyki i leczenia cukrzycy.

  • #7W: W te pędy do lekarza...

    W dniach 15-21 maja 2017 r. już po raz VI obchodzony jest Tydzień Świadomości Czerniaka. Podczas tegorocznej edycji, odbywającej pod hasłem „7W przeciwko czerniakowi”, eksperci wspólnie z Ambasadorami zachęcają do profilaktyki tego nowotworu. Przestrzeganie prostych siedmiu wytycznych może pomóc ustrzec się przed jednym z najbardziej agresywnych nowotworów skóry!

  • Województwo lubuskie w walce z cukrzycą

    Zarząd Województwa Lubuskiego ogłosił konkurs na realizację programu polityki zdrowotnej, którego głównym celem jest zmniejszenie zapadalności na cukrzycę typu 2 wśród Lubuszan w wieku aktywności zawodowej.

  • "Tramwaj zwany pożądaniem" znowu wyjechał na ulice

    Specjalne autobusy i tramwaje będą po raz kolejny edukować młodych ludzi na temat profilaktyki HIV w 10 polskich miastach. Tegoroczna akcja rozpoczęła się w Poznaniu, a na trasie pojawia się jeszcze Wrocław, Warszawa, Bydgoszcz, Szczecin, Gdańsk, Olsztyn, Katowice i Kraków.

  • Książę William i Lady Gaga rozmawiają o zdrowiu psychicznym

    Pomysł jest prosty, a daje niesamowity efekt. W ramach kampanii "Ok to say" Książę William i Lady Gaga odbyli rozmowę przy pomocy Face Time dotyczącą zdrowia psychicznego: jak otworzyć się na rozmowę o problemie, prosić o pomoc i o stygmatyzacji osób z takimi zaburzeniami.

  • Film dla dziadka

    W ramach Studenckiego Koła Naukowego przy Klinice Neurologii Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku zorganizowano edukacyjną akcję charytatywną "Pokaż dziadkom"

  • Basia Kurdej - Szatan w roli "Doktora clowna"

    Kolejna "Terapię śmiechem” odbyła się w Szpitalu Dziecięcym im. prof. dr. J. Bogdanowicza przy ul. Niekłańskiej w Warszawie. W rolę „doktora clowna” wcieliła się Basia Kurdej-Szatan.

  • Zdrowy brzuch - jak o niego dbać?

    12 kwietnia wraz z dziennikiem „Rzeczpospolita” wystartowała 2. edycja kampanii edukacyjnej „Zdrowy Brzuch”, która dotyczy kwestii właściwego odżywiania oraz profilaktyki i leczenia chorób układu trawiennego.

  • WAR OF CANCER: graj i wspieraj

    WAR ON CANCER: zagraj i wesprzyj podopiecznych Fundacji Alivia lub jednego przez Ciebie wybranego! WAR ON CANCER to pierwsza gra z unikalnym mechanizmem synchronizacji mikropłatności z kontem konkretnych podopiecznych Fundacji Onkologicznej Alivia.

  • CHOROBA TO NIE WYROK

    Startuje edukacyjny projekt prasowo-internetowy „Choroba to nie wyrok”. Publikacja składa się z zestawu materiałów współtworzonych poprzez panele ekspertów, którzy są wielkimi autorytetami w danej tematyce, a także pacjentów, których historie inspirują do walki z chorobą.

  • HIV STORY

    Ruszył projekt „HIV STORY” zainicjowany przez Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej. Ma dostarczyć rzetelnej wiedzy na temat HIV, a także wspierać osoby zakażone wirusem.

  • DAJ CHOROBIE MATA

    Kampania pod hasłem “Daj Mata Chorobie” odbywa się już po raz IX. Po raz kolejny w ramach kampanii, zostanie rozegrany Turniej Szachowy, którego celem jest pozyskanie daru - jakim jest krew - dla ratowania zdrowia i życia pacjentów z chorobami układu krwiotwórczego oraz popularyzacja gry w szachy

  • KAMPANIA GAUCHER Z KRWI I KOŚCI

    Startuje pierwsza w Polsce kampania informacyjna dotycząca choroby Gauchera, na którą może cierpieć ok. 3 proc. pacjentów z niezdiagnozowanymi chorobami krwi.

  • Not special needs

    Włoska organizacja działająca na rzecz osób z zespołem Downa zainicjowała kampanię “Not special needs” . W ramach akcji nakręcony został spot, z udziałem osób z zespołem Downa.

  • Czerwony iPhone 7 w walce z HIV

    Koncern Apple wprowadzi do sprzedaży specjalne wersje iPhone’a 7 i 7 Plus w czerwonej obudowie. Wyjątkowa edycja kolorystyczna smartfona na wesprzeć finansowo walkę z epidemią HIV w ubogich krajach afrykańskich.