Japońska kampania z pluszakami, czyli lekko o przeszczepach

W Japonii tylko 2% pacjentów potrzebujących przeszczepu otrzymuje narząd. Tylko 2% w ciągu roku. Wykonywanych jest tylko około 300 transplantacji. To bardzo mało, bo dla porównania w USA wykonuje się średnio 68 transplantacji codziennie (rocznie prawie 25000)!

Projekt jest częścią kampanii Green Ribbon, która wspiera transplantację w Japonii. Twórców zainspirowały  doświadczenia członka rodziny jednego z nich. Zdali sobie sprawę, że dawstwo narządów jest ciężkim tematem, którego większość ludzi raczej nie chce poruszać. Więc ich cel był prosty – znaleźć sposób, aby uczynić go bardziej lekkim.

“Zdajemy sobie sprawę, że kiedy dzieje się tragedia, to w tym samym momencie  bardzo trudno jest podjąć decyzję i oddać narządy członka rodziny. Mając to na uwadze, uważamy, że musimy stworzyć możliwość, aby ludzie pomyśleli o tym wcześniej.”

Pomysł z pluszakami po przeszczepach, może się wydać kontrowersyjny, ale trzeba przyznać, że daje do myślenia i jest doskonałym przykładem, jak w lekkiej formie przekazać nielekką treść.

Więcej informacji i zdjęć można znaleźć tutaj:  Second Life Toys