• Nie odwracaj się plecami do bólu

    Nie odwracaj się plecami od bólu – sprawdź, czy ból pleców, który odczuwasz nie jest zapalny! Aż 80% z nas doświadczyło różnego rodzaju bólów pleców, a jedna na pięć dorosłych osób cierpi na niego dłużej niż 3 miesiące, co kwalifikuje ból jako przewlekły

  • Wyścig na przekór cukrzycy – start Teamu Novo Nordisk w 74. edycji Tour de Pologne

    Do jednego z najważniejszych sportowych wydarzeń w Polsce – 74. edycji wyścigu Tour de Pologne po raz drugi dołącza Team Novo Nordisk. Zawodnicy ponownie chcą ścigać się o najlepsze miejsca na podium oraz pokazać, że dzięki aktywności fizycznej i odpowiednio dobranej terapii można przesuwać horyzonty naszych możliwości.

  • SyMfonia serc

    Rusza dziesiąta edycja kampanii SyMfonia serc. To ogólnopolska kampania edukacyjna, na którą składa się cykl różnorodnych wydarzeń zwracających uwagę na problemy osób chorych na stwardnienie rozsiane (SM)

  • 1700 pracowników administracji publicznej zbadało poziom cukru we krwi!

    W czerwcu i na początku lipca br. w czterech ministerstwach: Ministerstwie Zdrowia, Ministerstwie Finansów, Ministerstwie Rozwoju oraz Ministerstwie Sportu i Turystyki przeprowadzono działania edukacyjne dotyczące cukrzycy wśród pracowników administracji publicznej. Akcję zrealizowała Koalicja na Rzecz Walki z Cukrzycą w ramach kampanii „Ścigamy się z cukrzycą” .

  • Kolejna edycja "Wakacyjnego Poradnika Pacjenta" jest już dostępna

    Wakacje to czas beztroski i odpoczynku. Jednak zawsze może pojawić się konieczność skorzystania z pomocy lekarskiej. Dlatego wyjeżdżając nad morze, jezioro czy w góry, warto pamiętać o tym, że system ochrony zdrowia jest do Twojej dyspozycji na terenie całego kraju

  • Kampania edukacyjna dotycząca HIV na Open'er Festival 2017

    Zjednoczenie Pozytywni w Tęczy przeprowadzili na Open'er Festival kampanię edukacyjną na temat HIV skierowaną do osób młodych. Z danych NIZP-PZH wynika, że co 3 osoba, u której rozpoznano HIV w 2016 r. nie skończyła jeszcze 30 lat, a 3 na 4 są przed 40.

  • Ścigamy się z cukrzycą

    Rusza kolejna edycja kampanii „Ścigamy się z cukrzycą”. Jej celem jest edukacja społeczeństwa na temat cukrzycy.

  • Badanie "Społeczny obraz cukrzycy"

    Koalicja na Rzecz Walki z Cukrzycą ponownie zapytała Polaków co wiedzą na temat cukrzycy. Z badania "Społeczny obraz cukrzycy" wynika, że co 3. badany wskazuje, że na cukrzycę narażone są osoby chorujące na inne choroby, którym leki uszkodziły trzustkę, co 10. dorosły Polak nigdy nie sprawdzał poziomu cukru we krwi, a większość nie kojarzy cukrzycy z groźnymi dla życia powikłaniami takimi jak zawał czy udar mózgu

  • Poradnik dla pacjentów urologicznych i ich rodzin

    Podczas 47. Kongresu Naukowego Polskiego Towarzystwa Urologicznego swoją premierę miał "Poradnik dla pacjentów urologicznych i ich rodzin".

  • Nie spalaj się!

    Na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym ruszyła kampania antynikotynowa Nie spalaj się!

  • Nowa kampania edukacyjna

    Rusza kampania wczesnej diagnostyki szpiczaka plazmocytowego. Podobna kampania przed kilku laty została zainicjowana w innych krajach przez European Network Myeloma.

  • Startuje kampania „Współczesna medycyna"

    Wystartowała kampania edukacyjna „Współczesna medycyna” wydawnictwa Medical Media Solutions pod patronatem Polskiej Akademii Nauk.

  • Hematologia - poradnik pacjenta

    Dostępna jest już "Hematologia"- publikacja, która zawiera najważniejsze informacje o chorobach nowotworowych krwi.

  • Polskie miasta odwiedza superbohater

    Doktor Stroke – Pogromca Udarów, który ujawnia się w obliczu rosnącego zagrożenia udarami mózgu wśród Polaków.

  • Badamy geny

    Jedna czwarta osób z nowotworem choruje, ponieważ urodziła się z chorobotwórczą mutacją, błędem w jednym z 25 tys. genów. Gdyby znali swoje ryzyko, mogliby uniknąć choroby albo wykryć ją na tyle wcześnie, żeby możliwe było jej pełne wyleczenie.

  • Dziecko z Zespołem Downa w reklamie Johnson's Baby

    Furorę w mediach społecznościowych zrobiła brazylijska reklama znanych kosmetyków dla dzieci marki Johnson’s Baby. Reklama powstała z okazji Dnia Matki (W Brazylii dzień ten jest obchodzony 14 maja) i udowadnia, że każde dziecko, niezależnie od tego, czy jest chore, zdrowe jest najwspanialszym darem dla swoich rodziców.

  • HAMUJ RAKA! DAJ SZANSĘ PŁUCOM!

    O pięciu i więcej szansach na uniknięcie choroby przez zdrowych i na jak najdłuższe życie chorych. Czy rak płuca stanie się priorytetem onkologicznym Ministra Zdrowia? Pod hasłem Hamuj Raka! Daj Szansę Płucom!

  • Świadomy pacjent. Odpowiedzialne leczenie

    Dlaczego współpraca lekarza z pacjentem jest tak istotna? W jaki sposób leczą się pacjenci w Polsce? Co stanowi największe wyzwanie z perspektywy bezpiecznego i odpowiedzialnego leczenia? Jaki wpływ na powodzenie terapii ma stosowanie się chorych do zaleceń terapeutycznych?

  • Rusza VI edycja kampanii „SM -Walcz o siebie”!

    W maju rusza kolejna, VI już edycja kampanii SM – WALCZ O SIEBIE. „Wiem, że dam sobie radę”- to główny przekaz kampanii na rok 2017.

  • Kolejna spotkanie Zdrowe pobudki za nami

    W piątek 12 maja, w ramach projektu „Sieć dla zdrowia” odbyło się kolejne spotkanie z cyklu „Zdrowe pobudki”, tym razem w całości poświęcone zagadnieniom prawnym. Warsztaty dla przedstawicieli organizacji pacjentów poprowadzili: prof. dr hab. n. prawn. Dorota Karkowska, ekspert ds. praw pacjenta, dr Maria Łoszewska-Ołowska, ekspert prawa prasowego, Piotr Drobek z GIODO.