-
List do opiekuna
Rozpoczyna się trzecia edycja kampanii edukacyjnej „Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą” zainicjowanej przez Nutricię Medyczną, której jesteśmy partnerem.
-
Ogólnopolska kampania edukacyjna “Cukrzyca. Szanse I wyzwania”
19. kwietnia na łamach Gazety Wyborczej rozpoczęła się kampania edukacyjna wydawnictwa The Point – “Cukrzyca. Szanse I Wyzwania”, skierowana do Diabetyków. Celem kampanii jest przybliżenie pacjentom szans, jakie pojawiają się przed współczesną diabetologią, ale również zaprezentowanie społeczeństwu problemów, z jakimi borykają się na co dzień chorzy na cukrzycę. Głównym Partnerem Merytorycznym projektu zostało Polskie Towarzystwo Diabetologiczne.
-
Rusza zielony miesiąc szczepień KZM
Nawet co 6. kleszcz może być zakażony groźnym wirusem wywołującym kleszczowe zapalenie mózgu [KZM], na które nie ma skutecznego lekarstwa. Jedyną metodą jest działanie profilaktyczne czyli szczepienie ochronne. Warto pamiętać o tym szczególnie teraz, kiedy coraz więcej czasu będziemy przebywać na świeżym powietrzu. Rusza Zielony Miesiąc KZM.
-
Posłuchaj swojego ciała
W pierwszym stadium nowotworu piersi nasze ciało wysyła nam bardzo subtelne i czasem niezauważalne sygnały, wskazujące na chorobę. Warto w nie wsłuchać i umieć odczytywać alarmujące sygnały.
-
Akcja edukacyjna „Moje prawie normalne życie”
Dnia 1 marca 2018 r. w mediach społecznościowych ruszyła akcja edukacyjna „Moje prawie normalne życie”, organizowana przez Polskie Towarzystwo Stomijne POL-ILKO! W jej ramach powstały filmy z udziałem osób, które chorują na raka jelita grubego. Pacjenci opowiadają w nich o swoim życiu, które jest… prawie NORMALNE. Celem akcji jest nie tylko edukacja społeczeństwa, lecz także dotarcie do wszystkich, którzy walczą z chorobą i stracili nadzieję na normalne życie.
-
Nie igraj z kleszczem – wygraj z Kleszczowym zapaleniem mózgu
Już nawet co 6. kleszcz może być zakażony groźnym wirusem wywołującym kleszczowe zapalenie mózgu [KZM], chorobą na którą nie ma skutecznego leku, a która w najbardziej dramatycznym przebiegu może spowodować poważne uszkodzenia układu nerwowego, a nawet śmierć. Ruszyła kampania edukacyjno-informacyjna „Nie igraj z kleszczem – wygraj z kleszczowym zapaleniem mózgu”, której celem jest dostarczenie rzetelnej wiedzy na temat KZM i zachęcenie do podjęcia działań profilaktycznych, czyli szczepień ochronnych.
-
Wystartowała nowa kampania edukacyjna „TARCZYCA – OTOCZ JĄ OPIEKĄ”
Ogólnopolska Kampania Edukacyjna „Tarczyca – otocz ją opieką”, organizowana przez Stowarzyszenie Polskie Amazonki Ruch Społeczny (PARS), ma na celu podniesienie poziomu wiedzy na temat chorób tarczycy, ich diagnozowania oraz profilaktyki zarówno w terapiach farmakologicznych jak i najnowszych możliwościach chirurgii endokrynologicznej.
-
Łódzcy zapaleńcy
#KUPAPYTAŃ to pierwsze w Polsce pacjenckie badanie nt. wiedzy, dostępności i doświadczeń osób chorych na NChZJ w zakresie nowoczesnych terapii, stworzone i realizowane przez „Łódzkich Zapaleńców” – Stowarzyszenie skupiające osoby z Nieswoistymi Chorobami Zapalnymi Jelit. Ankieta dostępna jest na stronie www.zapalency.org.
-
Wstydliwe choroby – kampania edukacyjna
Dlaczego wciąż istnieją choroby, które są dla nas tematem tabu? Jak przedstawia się problem stygmatyzacji i kogo najczęściej dotyczy? Dlaczego większość osób dotkniętych z pozoru właśnie wstydliwymi chorobami żyje w obawie przed dyskryminacją oraz w poczuciu inności i wstydu, a w zasadzie zostaje osamotniona w chorobie?
-
Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów
Nowa kampania fundacji Rak’n’Roll po hasłem „Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów” zwraca uwagę, że do działania potrzebuje procentów – jednak innych niż może się wydawać. Fundacja potrzebuje dokładnie 1% podatku, który pomoże podopiecznym przejść przez raka. W zwróceniu uwagi na kampanię pomóc ma specjalnie uwarzone rzemieślnicze piwo bezalkoholowe o nazwie „KRS 0000 338 803”.
-
Współczesny Senior. Zdrowie I styl życia
W sobotę, 10. lutego, rozpoczęła się kampania edukacyjna wydawnictwa The Point, skierowana do Seniorów. O tym, jaki jest współczesny Senior i z jakimi problemami zdrowotnymi boryka się najczęściej, opowiedzieli na łamach prasy zaproszeni Eksperci.
-
Niedźwiadek SZCZEPAN promuje wiedzę
W ramach kampanii „Zaszczep się wiedzą” powstała bajka „Przygody Dzielnego Niedźwiadka Szczepana”. Jej celem jest informowanie o szczepieniach ochronnych w oparciu o najnowszą wiedzę medyczną. Autorką książki jest dziennikarka Izabela Filc-Redlińska.
-
Onkogranty II: Walka z rakiem lokalnie i globalnie
Polska Liga Walki z Rakiem ogłasza rozpoczęcie naboru do II edycji konkursu Onkogranty, w którym poszukiwane są nowe, dotychczas niefinansowane przez inne instytucje projekty eksperckie i edukacyjne, twórczo nawiązujące do Strategii Walki z Rakiem w Polsce 2015-2024 [www.walkazrakiem.pl]
-
Zaćma – choroba o wielu twarzach
Z inicjatywy Instytutu Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej, w ramach kampanii „Lepszy wzrok, lepsze życie”, powstała wystawa prezentująca historie osób, które przeszły operację usunięcia zaćmy.
-
12 zasad w walce o dłuższe życie z cukrzycą
Dwunastu uczestników akcji, wśród których znaleźli się Maciej Dowbor – dziennikarz, prezenter, triathlonista, Adrianna Palka – lekkoatletka, trenerka, Krzysztof Wieszczek – aktor, triathlonista, członkowie Parlamentarnego Zespołu ds. Cukrzycy oraz przedstawiciele Stowarzyszenia Aktywni z cukrzycą i Polskiego Stowarzyszenia Diabetyków, wystartowało w specjalnym biegu i wspólnie na mecie stworzyło symboliczną „Deklarację 12 zasad w walce o dłuższe życie z cukrzycą”.
-
Webinaria dotyczące cukrzycy dostępne online
Do końca listopada trwa cykl bezpłatnych interaktywnych wykładów online prowadzonych przez Fundacja Badań i Rozwoju Nauki.
-
Sprawdź jakie masz prawa – Karta praw pacjenta z zaćmą
Z inicjatywy Instytutu Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej opracowana została „Karta praw pacjenta z zaćmą”. Jej powstanie ma na celu zwiększenie świadomości pacjentów jak mogą wpłynąć na jakość swojego leczenia.
-
HIV JAK JEDNORĘKI BANDYTA
Co drugi Polak zakażony wirusem HIV nigdy nie zrobił sobie testu i nadal nie wie, że jest zakażony tym groźnym wirusem.
-
Movember 2017
Listopad to miesiąc, w którym od kilka lat w Polsce na stałe zagościł Movember - termin, który powstał w wyniku połączenia dwóch wyrazów moustache – wąsy oraz November – listopad. Celem akcji Movember jest zwrócenie uwagi na zdrowie mężczyzn.
-
Naszpikuj się wiedzą
Statystyki zainspirowały nowy projekt edukacyjny "Naszpikuj się wiedzą", który zainicjowała Fundacja DKMS przy wsparciu Coty Polska.