DEPRESJA. ROZUMIESZ – POMAGASZ.

Ministerstwo Zdrowia we współpracy z Fabryką Komunikacji Społecznej przygotowano kolejną odsłonę kampanii, celem zmiany nastawienia do depresji oraz skutecznej profilaktyki choroby.

Głównym celem kampanii „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz” jest  profilaktyka depresji w grupach o podwyższonym ryzyku: młodzieży w okresie dojrzewania (ryzyko depresji młodzieńczej), kobiet w okresie okołoporodowym (ryzyko depresji poporodowej), osób w podeszłym wieku (ryzyko depresji wieku podeszłego). Grupą docelową kampanii są przede wszystkim osoby z bliskiego otoczenia tych, którzy są szczególnie narażeni na depresję.

Na stronie internetowej wyleczdepresje.pl realizatorzy inicjatywy edukują w zakresie profilaktyki i wczesnego rozpoznawania symptomów choroby, jaką jest depresja. Przygotowano również spoty internetowe, z udziałem bohaterów o podwyższonym ryzyku zachorowania. Osoba w wieku starszym, nastolatek oraz mama w okresie poporodowym obalają społeczne mity na temat choroby. W kolejnych odsłonach spotów przedstawiono prawdziwe historie osób chorujących na depresje.  Dzieląc się swoim doświadczeniem, uczestnicy nagrań apelują do walki o zdrowie.