-
Piękna bo Zdrowa
21 stycznia 2017 roku, po raz ósmy, wystartowała Ogólnopolska Kampania Społeczna „Piękna bo Zdrowa”, zainicjowana przez Ogólnopolską Organizację Kwiat Kobiecości. Celem akcji jest zwiększenie świadomości kobiet na temat profilaktycznych badań ginekologicznych.
-
Zgłaszanie objawów niepożądanych, pomaga innym pacjentom
Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych Wyrobów Medycznych i Preparatów Biobójczych zaprezentowała nowy spot aktywizujący pacjentów.
-
Cytryny pokazują jak wykryć raka piersi
Fotografka Corrine Ellsworth Beaumont wzięła opakowanie po jajkach i dwanaście cytryn. Każda z nich miała widoczne symptomy, że coś z nią jest nie tak. Od zmiany kształtu, przez zaczerwienienia, nierówną skórę, po wydzielinę z końcówki. Wszystkie te objawy pokazane na cytrynach w rzeczywistości dotyczyły potencjalnych objawów nowotworu piersi.
-
Licytuj na WOŚP razem mojacukrzyca.org
Już 15 stycznia odbędzie się 25. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Portal mojacukrzyca.org od dziesięciu lat gra razem z Orkiestrą i organizuje aukcje internetowe, z których dochód przeznaczony jest na cel Finału. W tym roku orkiestra gra dla ratowania życia i zdrowia dzieci na oddziałach ogólnopediatrycznych oraz dla zapewnienia godnej opieki medycznej seniorom.
-
3. edycja ADAMED SmartUP
Laureaci 1. edycji programu ADAMED SmartUP otrzymali od Fundacji Grupy Adamed stypendium na studia wyższe i dalszy rozwój naukowy w wysokości 40 tys. zł. Nazwiska stypendystów ogłoszono 20 grudnia br. podczas uroczystości.
-
Graj i dbaj o zęby
W ramach tego programu edukacyjnego "Dzieciństwo bez próchnicy" udostępniona została bezpłatna aplikacja mobilna – „Pampiś – Zębowa Przygoda”, która w przyjazny dziecku sposób pomoże opanować m.in. mycie zębów, wybieranie zdrowych przekąsek oraz oswoi z gabinetem dentystycznym.
-
Jest jak Jest - Mam wybór!
Amazonki rozpoczynają kampanię edukacyjną skierowaną do kobiet zmagających się z zaawansowanym rakiem piersi, pod hasłem „Jest jak Jest - Mam wybór!”.
-
Choinkowa Eko-Zbiórka dla Krwinki
W trakcie realizacji projektu – trwającego od 6 grudnia 2016 r. do 6 stycznia 2017 r. – łodzianie mogą przynosić do wybranych instytucji kultury stare telefony komórkowe i umieszczać je w pojemnikach z plakatem „Choinkowe Eko-Zbiórki z Kulturą”.
-
Zjedz kolację z gwiazdą!
Fundacja Mam Marzenie organizuje w serwisie charytatywni.allegro.pl trzecią edycję ogólnopolskiej aukcji internetowej Kolacja Marzeń. Dochód z aukcji zostanie przekazany na realizację marzeń podopiecznych Fundacji.
-
Nowa kampania zachęcająca do używania prezerwatyw
Wydawałaby się, że butelka i smoczek to akcesoria niezbędne każdemu niemowlakowi. Nie byłoby w tych przedmiotach nic zaskakującego, gdyby nie pewien dodatkowy element. Zarówno smoczek jak i butelka nałożone mają prezerwatywy.
-
Co dwie minuty jeden nastolatek zakaża się HIV
Jeśli odpowiednie działania nie zostaną podjęte, to liczba nowych zakażeń wirusem HIV wśród nastolatków w 2030 r. wzrośnie z obecnych 250 tys. do niemal 400 tys. rocznie - stwierdza nowy raport UNICEF „For Every Child, End AIDS”
-
Kampania edukacyjna „Wstydliwe choroby, pokonajmy tabu”
Dlaczego wciąż istnieją choroby, które są dla nas tematem tabu? Które spośród nich są społecznie uznawane za wstydliwe? Jak przedstawia się problem stygmatyzacji i kogo najczęściej dotyczy? Na te oraz wiele innych pytań odpowiedzi przedstawia Warsaw Press w 3 edycji kampanii edukacyjnej „Wstydliwe choroby, pokonajmy tabu”. Kampania ukazała się wraz z Gazetą Wyborczą 1 grudnia.
-
"Pobudka do rozmowy" za nami
5 listopada odbyła się kolejne spotkanie z przedstawicielami organizacji pacjenckich "Zdrowe pobudki" - tym razem "Pobudka do rozmowy". Mentorem był Tomasz Sobierajski - socjolog z Instytutu Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego, który poprowadził warsztaty z komunikacji interpersonalnej. Uczestnicy dowiedzieli się, ile można wyczytać z mowy ciała podczas wymiany zdań, jak ważne jest pierwsze wrażenie i jak witać się z nowo poznanymi osobami.
-
Wystawa zdjęć na Dworcu Centralnym w Warszawie
Do 29 listopada zdjęcia z albumu zrealizowane w ramach kampanii "Potrzeba trochę szczęścia", można zobaczyć na wystawie zorganizowanej na Dworcu Centralnym w Warszawie.
-
Nowa platforma edukacyjna
Rak jajnika rozwija się „po cichu” ze względu na brak charakterystycznych objawów. Z tego też powodu chorobę zazwyczaj wykrywa się dopiero w zaawansowanym stadium, kiedy szanse na wyleczenie są niewielkie. Rocznie rozpoznaje się już około 3500 nowych zachorowań. Przesiewowe badania w kierunku raka jajnika nie mają obecnie zastosowania z uwagi na brak skuteczności.
-
Lewandowska, Chajzer, Różczka w jednej sprawie
Anna Lewandowska, Cezary Pazura, Zygmunt Chajzer, Magdalena Różczka, inne znane osoby oraz zawodnicy Olimpiad Specjalnych Polska zachęcają do wspierania sportowców z niepełnosprawnością intelektualną.
-
Najprościej mówiąc podbiją Internet
"Przypuśćmy, że Twój ukochany samochód, pewnego dnia zaczął rdzewieć. Co robisz? Przerażony pędzisz do lakiernika, mechanika, walczysz z korozją, dbasz o bliski sercu pojazd. Dlaczego więc gdy zaczniesz mieć problemy z sikaniem, nie zrobić tego samego?
-
"Jak być przyjacielem chorego przyjaciela"
Jak powinniśmy zachowywać się wobec chorych, osób w żałobie? Jak je wspierać i otaczać opieką? Książka „Jak być przyjacielem chorego przyjaciela” wpisuje się w przesłanie akcji „Musimy porozmawiać” Fundacji Nagle Sami i Rak’n’Roll.
-
"Życie bez nawrotów" - nowy spot z Anną Cieślak
Czy można żyć z chorobą bez nawrotów? Czy można normalnie pracować, uczyć się? Do tego przekonują aktorzy Anna Cieślak i Wojciech Brzeziński w kolejnej odsłonie kampanii informacyjno-edukacyjnej dotyczącej schizofrenii, realizowanej przez Instytut Ochrony Zdrowia.
-
Kolejne spotkanie z cyklu "Zdrowe pobudki"
Zapraszamy przedstawicieli organizacji pacjentów na spotkanie z cyklu ”Zdrowe Pobudki” realizowanego w ramach projektu "Sieć dla Zdrowia”, które poświęcone będzie komunikacji interpersonalnej.