• Kampania "Polska mówi #aaa"

    Tegoroczne, krajowe obchody Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej 2021 (20 marca) oraz kampania „Polska mówi #aaa” odbędą się pod hasłem „Zdrowie zaczyna się w jamie ustnej. Świadomy pacjent, świadomy lekarz”. […]

  • Ogólnopolski Tydzień Mukowiscydozy

    FUNDACJA MATIO w dniach od 22 lutego do 28 lutego 2021 r. po raz dwudziesty organizuje kampanię społeczną pod nazwą „XX Ogólnopolski Tydzień Mukowiscydozy”, która w całości poświęcona będzie upowszechnieniu […]

  • Rusza kampania edukacyjna "TeleSERCE - Serce pod kontrolą"

    9 lutego 2021 roku trzy organizacje działające na rzecz pacjentów zainaugurowały kampanię edukacyjną „TeleSERCE – Serce pod kontrolą”. Organizatorzy będą edukować Polaków na temat praktycznych zastosowań telemedycyny. W ramach kampanii […]

  • Szybkie rozpoznanie objawów SM zwiększa szanse na zatrzymanie choroby

    Wystąpienie pierwszych objawów SM wymaga podjęcia natychmiastowych działań, gdyż bez odpowiedniego leczenia choroba może prowadzić do nieodwracalnych zmian i w konsekwencji do trwałego pogorszenia sprawności chorego. Znajomość najczęściej występujących objawów […]

  • Szczepienia dorosłych pomagają zachować zdrowie. To szczególnie ważne w czasie pandemii COVID-19

    Szczepienia dla dorosłych nie są mniej ważne niż szczepienia dzieci. Wiele chorób zakaźnych jest bowiem groźnych dla dorosłych i może u nich wywoływać nawet większe powikłania niż u dzieci. Dodatkowo, […]

  • LICZY SIĘ KAŻDA GODZINA

    19 września na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Zakrzepowej Plamicy Małopłytkowej, który ma zwrócić uwagę na problemy osób zmagających się z tą rzadką chorobą. Tego samego dnia rusza także […]

  • Zawodowo Zaszczepieni – startuje nowy projekt edukacyjny Pracodawców RP

    „Zawodowo Zaszczepieni” to nowy projekt edukacyjny skierowanego do szerokiego grona odbiorców, którego organizatorem są Pracodawcy RP. Inicjatywa idealnie wpisuje się w ideę trwającego właśnie Europejskiego Tygodnia Szczepień.

  • Opiekunowie – w Europejski Dzień Praw Pacjenta pamiętajmy też o nich!

    Dnia 18 kwietnia obchodzimy Europejski Dzień Praw Pacjenta. Warto tego dnia pamiętać o tych, którzy na co dzień wspierają chorych w powrocie do zdrowia. Choć nie zawsze o tym wiedzą, oni także mają swoje prawa.

  • Nie igraj z kleszczem - wystartowała kolejna edycja kampanii edukacyjnej

    W czasie pandemii koronawirusa nie można lekceważyć innych wirusów, które także mogą być groźne dla naszego zdrowia. Jednym z nich jest, przenoszony przez kleszcze, wirus kleszczowego zapalenia mózgu [KZM]. Choroba […]

  • #VaccinAction

    Każdego roku na całym świecie szczepienia ratują 2-3 mln istnień ludzkich. Dowody naukowe są jasne, szczepienia są niezbędnym narzędziem zdrowia, a zaszczepienie się̨ jest obowiązkiem nas wszystkim i naszą odpowiedzialnością̨. […]

  • XIX OGÓLNOPOLSKI TYDZIEŃ MUKOWISCYDOZY

    Fundacja MATIO w dniach od 24 lutego do 1 marca 2020 r. po raz dziewiętnasty organizuje kampanię społeczną pod nazwą Ogólnopolski Tydzień Mukowiscydozy, która w całości poświęcona będzie upowszechnieniu wiedzy o mukowiscydozie, jej objawach, diagnozowaniu, leczeniu oraz możliwościach godnego i dłuższego życia z tą chorobą.

  • Edukacja i wsparcie dla rodziców z łuszczycą

    Ponad 60% kobiet chorujących na łuszczycę nie podjęło ze swoim dermatologiem rozmowy na temat planów macierzyńskich i dobrania bezpiecznej terapii – wynika z badania ankietowego „Rodzicielstwo i prokreacja w kontekście […]

  • Kampania STOP UDAROM

    W ramach ogólnopolskiej kampanii społecznej STOP UDAROM, z okazji Światowego Dnia Udaru Mózgu, po raz pierwszy Polacy otrzymają „ALERT UDAROWY” – wiadomość z informacją, jakie są podstawowe objawy udaru mózgu i jak należy reagować w przypadku ich zauważenia. W akcję zaangażował się Jacek Rozenek – aktor, który w maju br. doznał udaru mózgu.

  • ZAGŁOSUJ NA SWOJE SERCE!

    Tematem XVII odsłony kampanii profilaktyczno-edukacyjnej „Servier dla Serca” jest budowanie świadomości społecznej wokół zagrożeń związanych z dławicą piersiową (zwaną dusznicą bolesną) − poważnym schorzeniem kardiologicznym, które jest bezpośrednim skutkiem choroby niedokrwiennej serca.

  • Najnowszy spot kampanii BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa

    Wyobraź sobie, że twoje życie pełne planów, marzeń, spokoju, szczęścia rodzinnego nagle traci swój rytm. Pojawia się choroba, która wprowadza niepokój, lęk, ból. Nie obchodzą jej twoje plany. Z takim […]

  • 23 sierpnia – Dzień bez kamuflażu

    W piątek 23 sierpnia w Warszawie przy Placu Zamkowym, w godz. 11.00 – 17.00 już po raz drugi odbędzie się ogólnopolska, bezpłatna akcja edukacyjno-profilaktyczna DZIEŃ BEZ KAMUFLAŻU, która ma być również zachętą dla chorych na łuszczycę do „zrzucenia” zbędnej w upalne dni odzieży zakrywającej zmiany łuszczycowe.

  • Rusza kampania „Planujemy Nowe Życie”

    Z badania przeprowadzonego przez AMICUS Fundacja Łuszczycy i ŁZS w ramach kampanii „Planujemy Nowe Życie” wynika, że 26,6% kobiet i ok. 10% mężczyzn chorych na łuszczycę rezygnuje z dalszego leczenia po podjęciu decyzji o zostaniu rodzicem.

  • Kampania edukacyjna „Cukrzyca. Szanse i wyzwania”.

    Dlaczego diabetycy umierają najczęściej z powodu chorób sercowo – naczyniowych? Jaka jest przyszłość stosowania insuliny? Dlaczego tak ważna jest świadomość choroby u diabetyka? Jak istotna w ujęciu cukrzycy jest indywidualizacja […]

  • III edycja kampanii edukacyjno-profilaktycznej „SERVIER – WYŁĄCZ RAKA!”

    W Polsce co roku diagnozowanych jest 19 tysięcy nowych przypadków zachorowań na raka jelita grubego i liczba ta wciąż rośnie. Kolonoskopia, przy pomocy której nie tylko badamy jelito grube ale i od razu usuwamy polipy, jest jednym z najlepszych osiągnięć medycyny. Niestety ciężko przekonać do tego badania Polaków.

  • RAPORT: CO POLACY WIEDZĄ O KLESZCZACH I KZM?

    Zdecydowana większość Polaków boi się kleszczy, a co 4. z powodu strachu przed nimi rezygnuje z aktywności na świeżym powietrzu.  Z najnowszego badania „Co Polacy wiedzą o kleszczach i KZM”[1], […]