-
Wystartowała nowa kampania edukacyjna „TARCZYCA – OTOCZ JĄ OPIEKĄ”
Ogólnopolska Kampania Edukacyjna „Tarczyca – otocz ją opieką”, organizowana przez Stowarzyszenie Polskie Amazonki Ruch Społeczny (PARS), ma na celu podniesienie poziomu wiedzy na temat chorób tarczycy, ich diagnozowania oraz profilaktyki zarówno w terapiach farmakologicznych jak i najnowszych możliwościach chirurgii endokrynologicznej.
-
Łódzcy zapaleńcy
#KUPAPYTAŃ to pierwsze w Polsce pacjenckie badanie nt. wiedzy, dostępności i doświadczeń osób chorych na NChZJ w zakresie nowoczesnych terapii, stworzone i realizowane przez „Łódzkich Zapaleńców” – Stowarzyszenie skupiające osoby z Nieswoistymi Chorobami Zapalnymi Jelit. Ankieta dostępna jest na stronie www.zapalency.org.
-
Wstydliwe choroby – kampania edukacyjna
Dlaczego wciąż istnieją choroby, które są dla nas tematem tabu? Jak przedstawia się problem stygmatyzacji i kogo najczęściej dotyczy? Dlaczego większość osób dotkniętych z pozoru właśnie wstydliwymi chorobami żyje w obawie przed dyskryminacją oraz w poczuciu inności i wstydu, a w zasadzie zostaje osamotniona w chorobie?
-
Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów
Nowa kampania fundacji Rak’n’Roll po hasłem „Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów” zwraca uwagę, że do działania potrzebuje procentów – jednak innych niż może się wydawać. Fundacja potrzebuje dokładnie 1% podatku, który pomoże podopiecznym przejść przez raka. W zwróceniu uwagi na kampanię pomóc ma specjalnie uwarzone rzemieślnicze piwo bezalkoholowe o nazwie „KRS 0000 338 803”.
-
Współczesny Senior. Zdrowie I styl życia
W sobotę, 10. lutego, rozpoczęła się kampania edukacyjna wydawnictwa The Point, skierowana do Seniorów. O tym, jaki jest współczesny Senior i z jakimi problemami zdrowotnymi boryka się najczęściej, opowiedzieli na łamach prasy zaproszeni Eksperci.
-
Niedźwiadek SZCZEPAN promuje wiedzę
W ramach kampanii „Zaszczep się wiedzą” powstała bajka „Przygody Dzielnego Niedźwiadka Szczepana”. Jej celem jest informowanie o szczepieniach ochronnych w oparciu o najnowszą wiedzę medyczną. Autorką książki jest dziennikarka Izabela Filc-Redlińska.
-
Onkogranty II: Walka z rakiem lokalnie i globalnie
Polska Liga Walki z Rakiem ogłasza rozpoczęcie naboru do II edycji konkursu Onkogranty, w którym poszukiwane są nowe, dotychczas niefinansowane przez inne instytucje projekty eksperckie i edukacyjne, twórczo nawiązujące do Strategii Walki z Rakiem w Polsce 2015-2024 [www.walkazrakiem.pl]
-
Zaćma – choroba o wielu twarzach
Z inicjatywy Instytutu Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej, w ramach kampanii „Lepszy wzrok, lepsze życie”, powstała wystawa prezentująca historie osób, które przeszły operację usunięcia zaćmy.
-
12 zasad w walce o dłuższe życie z cukrzycą
Dwunastu uczestników akcji, wśród których znaleźli się Maciej Dowbor – dziennikarz, prezenter, triathlonista, Adrianna Palka – lekkoatletka, trenerka, Krzysztof Wieszczek – aktor, triathlonista, członkowie Parlamentarnego Zespołu ds. Cukrzycy oraz przedstawiciele Stowarzyszenia Aktywni z cukrzycą i Polskiego Stowarzyszenia Diabetyków, wystartowało w specjalnym biegu i wspólnie na mecie stworzyło symboliczną „Deklarację 12 zasad w walce o dłuższe życie z cukrzycą”.
-
Webinaria dotyczące cukrzycy dostępne online
Do końca listopada trwa cykl bezpłatnych interaktywnych wykładów online prowadzonych przez Fundacja Badań i Rozwoju Nauki.
-
Sprawdź jakie masz prawa – Karta praw pacjenta z zaćmą
Z inicjatywy Instytutu Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej opracowana została „Karta praw pacjenta z zaćmą”. Jej powstanie ma na celu zwiększenie świadomości pacjentów jak mogą wpłynąć na jakość swojego leczenia.
-
HIV JAK JEDNORĘKI BANDYTA
Co drugi Polak zakażony wirusem HIV nigdy nie zrobił sobie testu i nadal nie wie, że jest zakażony tym groźnym wirusem.
-
Movember 2017
Listopad to miesiąc, w którym od kilka lat w Polsce na stałe zagościł Movember - termin, który powstał w wyniku połączenia dwóch wyrazów moustache – wąsy oraz November – listopad. Celem akcji Movember jest zwrócenie uwagi na zdrowie mężczyzn.
-
Naszpikuj się wiedzą
Statystyki zainspirowały nowy projekt edukacyjny "Naszpikuj się wiedzą", który zainicjowała Fundacja DKMS przy wsparciu Coty Polska.
-
Zdrowie na szpilkach
Polki prowadzą bardzo aktywne życie. Na co dzień muszą łączyć rolę matki, atrakcyjnej kobiety oraz odnosić sukcesy zawodowe.
-
Odkryj, poznaj i zaakceptuj łuszczycę!
Ruszyła kampania społeczna "Odkryj, poznaj i zaakceptuj łuszczycę", której celem jest edukacja na temat łuszczycy i walka ze stygmatyzacją. Na tę przewlekłą, niezakaźną chorobę cierpi ponad milion Polaków.
-
Szpiknijmy się!
Znajdź i uratuj swojego bliźniaka genetycznego. 13 października - Światowy Dzień Dawcy Szpiku.
-
Jaskra cichy złodziej wzroku
12 października jak co roku będziemy w Polsce obchodzili Światowy Dzień Wzroku. To idealna okazja by zbadać oczy w kierunku jaskry. Jest ona, bowiem drugą najczęstszą przyczyną ślepoty.
-
Sposoby na depresję
W ramach kampanii powstała strona internetowa www.sposobynadepresje.pl. Można na niej obejrzeć 5 filmów stanowiących zbiór prostych instrukcji pokazujących, co dzieje się z osobą cierpiącą na depresję oraz co w tej sytuacji może zrobić bliski.
-
Medycyna na Krańcach Świata
Kampania „Medycyna na Krańcach Świata” jest skierowana do początkujących miłośników egzotycznych wypraw, zarówno chcących podróżować indywidualnie, jak i rodzinnie. Celem inicjatywy jest edukacja i kształtowanie prawidłowych postaw w zakresie profilaktyki oraz ochrony zdrowia turystów i ich bliskich.