W Polsce aktualnie na przeszczep narządu oczekuje ponad 1700 osób. Niestety cały czas brakuje dawców. Dlatego też Dawca.pl rusza z nową akcją zachęcającą do pospisywania oświadczeń woli, ponieważ niezwykle ważne jest uświadamianie społeczeństwa w tym zakresie.
Jako kampania Dawca.pl szukamy niestandardowych sposobów na dotarcie do społeczności i zainteresowanie jej tematyką transplantacji. Należy również pamiętać, że tylko połowa oczekujących na przeszczep otrzymuje narząd, dlatego zależy nam, aby każdy obywatel podjął decyzję, czy w razie śmierci przekaże swoje narządy do transplantacji. – mówi Paweł Klikowicz, Koordynator Kampanii Dawca.pl
W ramach kampanii została podjęta współpraca z Agencją K2 i został przygotowany spot, zwracający w uwagę na ten temat poprzez niestandardową narrację.
W dobie mediów społecznościowych „dzielimy” się różnymi rzeczami, które niekoniecznie mają wartość. Dlatego zależało nam na uzmysłowieniu młodym ludziom, że są ważniejsze rzeczy, którymi możemy się podzielić np. narządy. – podkreśla Jakub Sagan, Deputy Creative Director w Agencji K2.
Przed kampanią Dawca.pl stoi niełatwe zadanie zachęcenia Polaków do podjęcia tematu dawstwa i jego wpływu na ratowanie życia ludzkiego. Tym bardziej zachęcają do obejrzenia spotu wideo.
Źródło: dawca.pl