13 kwietnia firma Uber we współpracy z firmą Migam oraz Fundacją Integracja uruchomiła program skierowany do głuchych i niedosłyszących kierowców we wszystkich 7 miastach w Polsce, w których jest dostępna aplikacja (Warszawa, Kraków, Trójmiasto, Wrocław, Poznań). Do aplikacji została wprowadzona seria aktualizacji, która ma pomóc im ominąć trudności w szybkim i sprawnym porozumiewaniu się z pasażerami, a także poprawić funkcjonalność systemu, dostosowując go do potrzeb osób niesłyszących. Wśród nowych funkcji pojawią się m.in. wizualne powiadomienia o nowych zleceniach, zamiana telefonicznego kontaktu z niesłyszącym kierowcą na wiadomość tekstową, powiadomienia zachęcające użytkowników do dokładnego określenia celu przejazdu przy zamawianiu kursu, czy automatyczne powiadomienia dla użytkowników o przejeździe z głuchym kierowcą jeszcze przed rozpoczęciem kursu.
W dotarciu do osób niesłyszących, które mogłyby zacząć zarabiać dzięki Uberowi, pomaga firma Migam, które dostarcza na rynek narzędzi do komunikacji i edukacji, integrujące ludzi głuchych i słyszących oraz wyrównujące ich szanse w życiu codziennym. Iwona Cichosz z Migam.org, która jest tłumaczem języka migowego, zwraca uwagę, iż osoby głuche i niedosłyszące są dobrymi i bezpiecznymi kierowcami między innymi dlatego, że mają lepiej rozwinięty zmysł wzroku. – Dzięki temu są świetnymi obserwatorami i zwracają uwagę na to, co dzieje się na drodze. Potwierdzają to między innymi badania przeprowadzone w Finlandii, z których wynika, że głusi kierowcy uczestniczyli w mniejszej liczbie wypadków niż osoby pełnosprawne – dodaje Cichosz. Potwierdza to przykład Pana Wiesława, niedosłyszącego partnera Ubera z Trójmiasta, który wykonał do tej pory 1500 kursów i uzyskał wysoką średnią ocen od pasażerów – 4.85.