Pierwsza randka to kwiaty i kolacja, druga – kino, a trzecia … Hasło kampanii „Trzecia randka na Chmielnej” nawiązuje do powiedzenia, że na trzeciej randce może dojść do zbliżenia, dlatego Społeczny Komitet ds. AIDS pokazuje w krótkim filmiku parę, która na trzeciej randce idzie do Stacji Krwiodawstwa na badanie krwi.
Celem kampanii jest promowanie testowania w kierunku HIV. Twórcom chodzi o przekonanie młodych ludzi, że badanie należy wykonać przed kontaktem seksualnym z nowym partnerem, a nie po nim. Grupę docelową projektu stanowią osoby w wieku 20-30 lat – to przedział wiekowy, w którym odnotowuje się największą liczbę nowych zakażeń HIV. Chodzi o to, aby badanie nie było postrzegane jako coś negatywnego, ale jako zwykłe badanie profilaktyczne.
Dane NIZP-PZH (Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny) informują o znacznie większej liczbie zakażeń HIV niż w latach poprzednich. W latach 2010-2014 odnotowano najwięcej nowych zakażeń HIV w województwie mazowieckim, co stanowiło około 4,9% zakażeń w Polsce.
Kampania jest skierowana głównie do młodych ludzi mieszkających w Warszawie, a spot można obejrzeć w środkach komunikacji miejskiej i na Facebooku. Kampania została objęta honorowym patronatem Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy.