Amerykańskie Stowarzyszenie Diabetyków w kampanii wykorzystującej jako narzędzie ironię stara się uświadomić mieszkańców USA, że ryzyko cukrzycy dotyczy każdego i że każdy powinien sprawdzić, czy nie dotknęło właśnie jego. Odpowiedź na kilka pytań pozwoli zorientować się, czy jest się w grupie ryzyka. Prosty test zajmuje niespełna minutę! Można go uzupełnić ONLINE
Przygotowane przez twórców kampanii spoty pokazują lekarza, który na obawy i wymówki pacjentów (m.in. zajętej matki i wielbiciela bekonu), reaguje zapewnieniami, że oczywiście problem ich nie dotyczy i z pewnością znajdują się poza grupą ryzyka. Wypowiedź lekarza jest ironiczna do bólu, a pokazujące się po niej hasło i statystyki mówiące, że 86 milionów Amerykanów jest zagrożonych cukrzycą, przeczą jego słowom.
Kampania jest prowadzona przez Amerykańskie Stowarzyszenie Diabetyków (American Diabetes Association (ADA)), Amerykańskie Stowarzyszenie Medyków (American Medical Association (AMA)) oraz Centrum Kontroli i Profilaktyki Chorób (Center for Disease Control and Prevention (CDC)), które nawiązały współpracę z AD Council – organizacją pozarządową, przygotowującą ogłoszenia publiczne, poruszające ważne kwestie społeczne. Tak powstała pierwsza narodowa kampania, ostrzegająca przed stanem przedcukrzycowym w Stanach Zjednoczonych.W ramach kampanii zrealizowano również dwa klipy w wersji hiszpańskiej.