Jak często udaje nam się zatrzymać na chwilę przy oglądaniu spotu, wyłączyć z pośpiechu, skupić tylko na jednej rzeczy?
Brytyjska organizacja Guide Dogs wyprodukowała spot oparty tylko i wyłącznie na dźwięku. Brak obrazu i innych dystraktorów powoduję, że odbiór historii jest zupełnie inny niż w przypadku typowych spotów wideo.
Kanwą dla kampanii stała się historia szkockiej biegaczki paraolimpijskiej, Libby Clegg. Oglądający spot zostają poproszeni o użycie słuchawek i zamknięcie oczu. Ścieżka dźwiękowa oparta jest o autentyczne wydarzenia z życia Libby –zarówno przyjemnych, jak i takich, których Libby wolałaby nie pamiętać.
Spot przybliża sytuację osoby niewidomej, ale też uświadamia, że niepełnosprawni mają swoje cele, pragnienia i ambicje, które pchają je do przodu i nie pozwalają się poddać.
Kampania została zrealizowana dla brytyjskiej organizacji Guide Dogs, która prowadzi szeroko zakrojoną działalność na rzecz ludzi niewidomych lub z ograniczonym widzeniem- od bezpośredniej pomocy po edukacyjne kampanie właśnie.
Źródło:
https://www.campaignlive.co.uk/
,
kampaniespoleczne.pl