Niebieski Pasek

Ruszyła kampania edukacyjna „Niebieski pasek”, która ma na celu zwrócenie uwagi na problem braku wiedzy i świadomości na temat stanu przedcukrzycowego.

Według opublikowanego podczas konferencji raportu „Polska w stanie przedcukrzycowym”, podwyższony stan glukozy, który nie wskazuje jeszcze na cukrzycę, wykazuje ponad 2 mln naszych rodaków. Ocenia się, że drugie tyle – dokładnie 2,2 mln osób – ma wykrytą cukrzycę. W sumie około 5 mln Polaków ma cukrzycę lub jest nią zagrożonych.

Nazwa kampanii edukacyjnej „Niebieski pasek” ma wskazywać na jeden z objawów stanu przedcukrzycowego jakim jest otyłość brzuszna. Zbyt duży obwód w pasie świadczy o otyłości brzusznej, która szczególnie zwiększa ryzyko cukrzycy, nadciśnienie, zespołu metabolicznego oraz chorób sercowo-naczyniowych. U kobiet obwód w pasie nie powinien przekraczać 80 cm, a u mężczyzn – 92 cm.

Organizatorem kampanii edukacyjnej Niebieski Pasek jest firma Polpharma. Partnerem merytorycznym kampanii jest Koalicja na Rzecz Walki z Cukrzycą oraz Stowarzyszenie Edukacji Diabetologicznej. Patronat honorowy nad kampanią sprawuje Polskie Towarzystwo Diabetologiczne.