Nie oceniaj. Akceptuj. Depresja to nie zwyczajny smutek

23 lutego w Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją ruszyła kolejna odsłona akcji „Twarze Depresji. Nie oceniam. Akceptuję”. Tym razem kampania podejmuje problem depresji wśród dzieci i młodzieży. Organizatorami są: Stowarzyszenie Aktywnie Przeciwko Depresji, Fundacja Dzieci Niczyje oraz Fundacja ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych.

W kampanię włączyli się m.in. Tomasz Jastrun, Piotr Zelt i Maciej Orłoś, a Kamil Sipowicz i Andrzej Bober opowiadają w spotach o swojej walce z depresją. Rozpoczęta w tym tygodniu kolejna odsłona akcji skupiła się na depresji wśród młodzieży, ponieważ najnowsze statystyki są zatrważające. Z danych NFZ wynika, że na depresję leczy się w Polsce prawie 8 tysięcy dzieci, a w zeszłym roku 177 osób poniżej 18 lat odebrało sobie życie. Brakuje statystyk, ile młodych osób nie leczy się z depresji.

Twórcy kampanii zwracają uwagę na ten problem, bo często jest on bagatelizowany. Tymczasem przygnębienie, utrata energii, zainteresowań, brak apetytu, bezsenność, myśli samobójcze, gorsze oceny w szkole, agresja i pobudzenie to objawy depresji, które często są źle diagnozowane.

Ambasadorami kampanii są osoby, które doświadczyły depresji: Andrzej Bober (dziennikarz), Tomasz Jastrun (pisarz), Piotr Zelt (aktor), a także ludzie, którzy osobiście nie doświadczyli tej choroby, ale postanowiły wesprzeć kampanię swoim autorytetem i zwrócić uwagę na problemy dzieci chorych na depresję: Ewa Błaszczyk (aktorka, współzałożycielka Fundacji „Akogo?” i Kliniki „Budzik”), Jarosław Gugała (dziennikarz telewizji Polsat, prezenter „Wydarzeń”); Marta Kielczyk (prezenterka „Panoramy” w TVP2), Maciej Orłoś (prezenter „Teleexpressu” w TVP1) i Tomasz Wolny (prezenter „Panoramy” w TVP2).

Patronami honorowymi są: Rzecznik Praw Dziecka Marek Michalak i Rzecznik Praw Obywatelskich dr Adam Bodnar.

Więcej informacji na stronie www.twarzedepresji.pl .