Statystyki zainspirowały nowy projekt edukacyjny „Naszpikuj się wiedzą”, który zainicjowała Fundacja DKMS przy wsparciu Coty Polska.
Dziewięciu na dziesięciu Polaków (89%) słyszało o dawstwie szpiku i komórek macierzystych. Choć większości społeczeństwa ten termin nie jest obcy, to jednak ponad dwie trzecie Polaków (68%) nie wie, co tak naprawdę oznacza. Mimo niewiedzy na temat metod pobierania szpiku i komórek macierzystych, czterech na pięciu Polaków deklaruje, że jest zwolennikiem idei dawstwa szpiku (raport TNS Polska dla Fundacji DKMS).
Działania edukacyjne w ramach projektu „Naszpikuj się wiedzą” będą prowadzone kompleksowo, aby dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych dawców szpiku. Na stronie internetowej fundacji DKMS ( www.dkms.pl ) będą publikowane materiały eksperckie, pojawią się również rozmowy z lekarzami, dawcami, a także pracownikami fundacji. Treści edukacyjne będą również publikowane na profilu facebookowym fundacji oraz w materiałach tworzonych na potrzeby mediów.
Firma Coty wraz ze swoimi markami aktywnie włącza się w promowanie działań społecznie odpowiedzialnych. Z DKMS współpracuje od początku działalności Fundacji w Polsce, konsekwentnie wspierając ją w działaniach dążących do regularnego powiększania grona zarejestrowanych dawców oraz zwiększania świadomości na temat problemu nowotworów krwi w Polsce. Od tego czasu w bazie Fundacji DKMS zarejestrowanych jest ponad 1 200 000 Dawców szpiku i krwiotwórczych komórek macierzystych.
Źródło: materiały prasowe/kampaniespoleczne.pl