Wąsy są modne w listopadzie!
Mężczyźni zapuszczają je, by propagować walkę z rakiem. Ruszyła akcja Movember;
To polska edycja akcji społecznej międzynarodowego ruchu Movember, którego głównym celem jest podnoszenie świadomości mężczyzn w zakresie profilaktyki raka jąder i prostaty.
Pomysłodawcy wyszli z założenia, że wąsy, które nie są obecnie zbyt częstym elementem wizerunku, przyciągną uwagę otoczenia.
Obecnie mają one prowokować do dyskusji na temat zdrowia mężczyzn, by zwiększyć m.in. świadomość regularnych badań.
Organizatorów Movember będzie można spotkać m.in. w biurach, barbershopach, restauracjach oraz na targach w Poznaniu. Panowie otwierają się, mówią, że akcja jest potrzebna, opowiadają swoje trudne rodzinne historie.
Polską edycję akcji Movember zainaugurowano we wtorek w Centrum Nowoczesnych Technologii Informatycznych Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
Jej celem jest, jak poinformowano, szeroko pojęte dbanie o zdrowie mężczyzn i zwiększanie ich świadomości w tym zakresie, gdyż zdaniem organizatorów, o profilaktyce raka jąder i prostaty mówi się zdecydowanie mniej niż o profilaktyce nowotworów u kobiet.
Statystyki wskazują, iż nowotwory jąder dotykają 6 na 100 tys. mężczyzn.
Nazwa inicjatywy zainaugurowanej w 2004 roku w australijskim Melbourne to zbitka słów „wąsy” i „listopad” w języku angielskim („moustache” i „November”).
Strona internetowa akcji to www.movember.org.pl .
PAP