Ogólnopolska Organizacja Kwiat Kobiecości powstała w 2007 roku z inicjatywy Idy Karpińskiej, która 10 lat temu wygrała walkę z rakiem szyjki macicy. Organizacja prowadzi akcje edukacyjne i kampanie społeczne, mające na celu zwiększanie świadomości społecznej kobiet dotyczącej chorób ginekologicznych. Zachęca kobiety do zostania ambasadorkami kampanii przez przypominanie innym kobietom o profilaktyce ginekologicznej. Gadżetem kampanii jest kwiatowa bransoletka, którą można zamówić na stronie www.kwiatkobiecosci.pl .
W ramach siódmej edycji kampanii przekazanych zostanie 4000 kuponów na badanie cytologiczne oraz 30% zniżki na konsultację ginekologiczną, HPV metodą PCR, USG ginekologiczne i USG piersi, które można będzie zrealizować w placówkach Centrum Medycznego Polmed. Kupony będą zamieszczone w lutowych wydaniach magazynów wydawnictwa Bauer: „Olivia” i „Tina” oraz w marcowych numerach magazynów „Świat Kobiety” i „Naj”.
W mediach i przestrzeni publicznej głównym motywem kampanii jest czerwony sznur towarzyszący kobietom w codziennych czynnościach. Za ten sam sznur ciągnie na plakacie lekarz ginekolog, który w ten sposób „przyciąga” do siebie kobiety – ambasadorki akcji. Co roku w kampanii obecny jest lekarz, który uświadamia adresatkom, jak ważne są badania profilaktyczne.