„Beware the chair” („Strzeż się wózka”) jest kampanią zdrowotną prowadzoną kierowaną do osób z grupy ryzyka rozwoju osteoporozy. Twórcy kampanii zwracają uwagę na problem i zachęcają do wykonania badań pod kątem występowania choroby. Problem ten dotyka szczególnie kobiet w starszym wieku. Kampania realizowana jest na zlecenie szpitala Crouse w Stanach Zjednoczonych.
Organizatorzy kampanii postanowili zaszokować klientów galerii handlowej, gdy zobaczyli, jak nieskuteczne są ulotki informacyjne. Ludzie wyrzucali je do śmietnika bez czytania informacji w nich zawartych. Twórcy postanowili zatem zwizualizować konsekwencje ignorowania osteoporozy. Zdalnie sterowany wózek inwalidzki – symbol niepełnosprawności, miał ich zmotywować do myślenia. Żadna osoba nie pozostała obojętna na taki komunikat. Osteoporoza to poważny problem, który może doprowadzić do inwalidztwa, dlatego Hasłem kampanii jest „Stand up against osteoporosis before you can’t” (Stań przeciwko osteoporozie, dopóki jeszcze możesz).
Co 3 sekundy ktoś łamie kość w wyniku osteoporozy.
50% osób, które złamały kość biodrową nie mogą nigdy więcej chodzić i skazane są na wózek inwalidzki.
Na świecie 200 milionów ludzi cierpi z powodu osteoporozy.
70% kobiet nawet nie wie, że są mają osteoporozę.
25 % kobiet w ciągu jednego roku po złamaniu biodra umiera – ostrzegają organizatorzy kampanii.
Więcej na stronie