Porównanie kobiecych narządów płciowych do kwiatu ma pomóc przełamać ewentualny wstyd przed badaniem cytologiczny. Ta nowa kampania nakłania kobiety do wykonywania rutynowych badań w celu wykrycia komórek raka szyjki macicy, który w początkowej fazie nie wywołuje objawów i jest uleczalny. Tylko kilka minut może uratować życie każdej kobiecie.
W każdym tygodniu sześć kobiet zamieszkujących Szkocję, dowiaduje się o tym, że ma raka szyjki macicy. Film stworzony przez Leith Agency dla NHS Health Scotland jest skierowany przede wszystkim do kobiet w wieku 25-35 lat, które stanowią największą grupę ryzyka a zarazem najrzadziej poddają się badaniom.
Główne hasło kampanii „Let’s nip cervical cancer in the bud” („Wykryjmy raka szyjki macicy w początkowym stadium”) stosuje grę słów gdzie nip oznacza oderwać, a bud-pączek kwiatu, który w tej kampanii jest symbolem waginy.
Źródło: kampaniespołeczne.pl