Celem ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Dotleń się wiedzą” jest podniesienie wiedzy na temat astmy ciężkiej oraz zaktywizowanie społeczeństwa do działania na rzecz pacjentów cierpiących na tę chorobę. Inicjatywa ma pomóc zrozumieć, z jakimi problemami chorzy walczą każdego dnia i jakie są ich potrzeby.
Astma ciężka to wciąż rzadko poruszany temat. Ta choroba dotyka niewielkiej grupy osób, jednak obarczona jest poważnymi powikłaniami i najgorszym rokowaniem. Pacjenci mający astmę ciężką cierpią na ataki duszności, nie mają możliwości swobodnego oddychania, co jest przecież jedną z najbardziej naturalnych czynności.
Ze względu na objawy i charakter choroby, pacjenci mają nieustanne poczucie zagrożenia. Życie pod presją oraz konieczność uważania na wszechobecne czynniki ryzyka powodują, że pacjenci często zmuszeni są do rezygnacji z najważniejszych dla nich rzeczy: zainteresowań, marzeń, pracy zawodowej, spotkań towarzyskich czy kontaktów rodzinnych. Ograniczenie aktywności życiowej i poczucie izolacji sprawiają, że chorzy mogą czuć się niewidzialni dla społeczeństwa.
W ramach kampanii powstała interaktywna instalacja „Dotleń się wiedzą”, która umożliwia każdemu z nas sprawdzenie, a tym samym zrozumienie, z jakimi problemami borykają się pacjenci oraz poznanie faktów na temat samej choroby. Elementem programu jest także strona internetowa www.dotlensiewiedza.pl oraz akcja w mediach społecznościowych, która uświadomi, że oddychanie – czynność, którą traktujemy jak coś naturalnego, co nam się należy – dla tej grupy pacjentów stanowi duży problem i wyzwanie.