Pary, które spotkały się na walentynkowych warsztatach pieczenia chleba, po wyrobieniu ciasta i uformowaniu bochenków postępując zgodnie ze wskazówkami prowadzącego znalazły w swoich chlebach niewielkich rozmiarów różowe kulki.
Kulki symbolizowały guz, który można dzięki regularnemu badaniu piersi wcześnie wykryć i zwiększyć szanse na wyleczenie nowotworu. Kampania ma zwrócić uwagę na wzajemną troskę o zdrowie partnerów i promować działania profilaktyczne. Na stronie akcji zyciowyprzepis.pl znajdują się informacje na temat samobadania piersi i zapobiegania nowotworom.
Warsztaty zostały zorganizowane w warszawskim studiu Cook Up, wzięli w nich udział m.in. youtuberzy Martin Stankiewicz i Laura Nadolska. W kampanię zaangażowali się też Elżbieta Kozik, prezes Polskich Amazonek Ruchu Społecznego, oraz Barbara Jobda, prezes Polskiego Stowarzyszenia Pielęgniarek Onkologicznych. Akcję przygotowano na zlecenie sieci centrów diagnostycznych Affidea Polska.