CZERNIAK to może być TO. Sprawdź TO.

Zakładasz koszulę i przestajesz TO widzieć. Zakrywasz TO rękawem i zapominasz. Odwracasz się od lustra i przestajesz zadawać sobie pytanie, czy TO może być groźne. Nie pozostawiaj na swojej skórze znaków zapytania. CZERNIAK to może być TO. Sprawdź TO.

Większość Polaków wie, co to jest czerniak, ale tylko co 6 z nas pokazał TO dermatologowi lub onkologowi, a 85% z nas nigdy nie odwiedziło lekarza, by zbadać podejrzane znamię. Wczesne wykrycie zmiany nowotworowej pozwala w 90 proc. przypadków czerniaka wyleczyć go chirurgicznie. Tymczasem w Polsce czerniaka rozpoznaje się zbyt późno, dlatego 1 na 3 pacjentów umiera z powodu tej choroby.

Celem kampanii „CZERNIAK to może być TO. Sprawdź TO.” Jest zmiana tych statystyk poprzez zmianę podejścia i postaw. Wysoka świadomość dotyczącą czerniaka nie wystarczy – jeśli nie zaczniemy działać. Wiedza o tym, że czerniak jest jednym z najgroźniejszych nowotworów nie pomoże – jeśli nadal będziemy pozostawiać na swojej skórze „znaki zapytania”. Czerniak nadal będzie wygrywał – jeśli nie zaczniemy regularnie badać skóry w profesjonalny sposób. Zakres kampanii edukacyjnej został opracowany na podstawie wniosków z regionalnych debat eksperckich w ramach projektu „Miasta kontra Czerniak”.

Organizatorem kampanii jest Fundacja Rak’n’Roll. Patronami merytorycznymi kampanii są:

  • Polskie Towarzystwo Chirurgii Onkologicznej,
  • Akademia Czerniaka,
  • Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej,
  • Fundacja Gwiazda Nadziei,
  • Stowarzyszenie Chorych na Czerniaka,
  • Polskie Amazonki – Ruch Społeczny,
  • Miasta kontra Czerniak,
  • Sieć dla Zdrowia,
  • Dziennikarski Klub Promocji Zdrowia.

Patronami medialnymi są:

  • Dziennik Gazeta Prawna,
  • Cosmopolitan, Elle Man,
  • Cosmopolitan.pl,
  • MedOnet.pl,
  • Agencja Informacyjna Newseria.

Partnerem kampanii jest Novartis Oncology.