Za nami VIII edycja Konkursu “Kampania Społeczna Roku”. Organizatorami konkursu są portal kampaniespoleczne.pl i Fundacja Komunikacji Społecznej, a jego celem jest promowanie dobrych praktyk w marketingu społecznym w Polsce.
Pisaliśmy o nagrodzonej w tym konkursie kampanii „Hivokryzja. Wyleczmy się” , a dzisiaj przedstawiamy kampanię „Chwile życia” , która w kategorii „Kampanie o tematyce zdrowotnej” zdobyła wyróżnienie. Nadawcą jest Fundacja Alivia, zrzeszona w Sieci dla Zdrowia. Zobaczcie, jak Alivia poradziła sobie z trudnym tematem oraz co docenili oceniający.
Wykonawca kampanii to Opus Film, Young&Rubicam. Twórcy skupili się na kosztach terapii onkologicznej, pokazując w prosty sposób, jak wiele z nich pacjenci muszą pokryć sami. Z uzasadnienia jury: Oceniający zwrócili uwagę na trafnie sformułowany insight oraz oryginalną, przekonującą argumentację.
Ile może być warte życie osoby chorej na raka? Bohaterką „Chwil życia” jest zwykła młoda kobieta, chora na nowotwór, ale próbująca żyć normalnie. Wydawałoby się, że takie nastawienie to już połowa sukcesu w trudnym leczeniu raka. Jednak o chorobie nie dają jej zapomnieć ani na chwilę horrendalne sumy, które sama musi płacić za leczenie. Twórcy kampanii podjęli się symbolicznej wyceny poszczególnych chwil życia przykładowej pacjentki onkologicznej. W ten sposób Alivia – Fundacja Onkologiczna Osób Młodych podejmuje temat, który dotyczy tak naprawdę tysięcy chorych w Polsce!
Prosty przekaz i znakomicie przygotowany film z udziałem aktorów, którzy wzięli udział w projekcie pro bono, przemawiają do widza tak, jak przemówiły do oceniających kampanię. Zapraszamy do obejrzenia filmu, a Fundacji Alivia życzymy kolejnych skutecznych kampanii.