Już od 22 maja w całej Polsce dostępna będzie kolejna, czwarta już edycja „Mądrych bajek z całego świata”. Tym razem na audiobooku dołączonym do książki będzie można usłyszeć, jak Jakub Błaszczykowski, Anna Starmach, Kamil Stoch, Magdalena Cielecka i Dominika Kulczyk czytają niezwykłe historie z całego świata, napisane pod okiem specjalistów w zakresie psychologii dziecięcej i edukacji najmłodszych. Bajki powstały specjalnie z myślą o emocjach i wrażliwości dzieci – mówi Dominika Kulczyk, pomysłodawczyni akcji i Prezes Fundacji Kulczyk Foundation, która jest głównym organizatorem akcji i wydawcą książki.
– Te bajki naprawdę zmieniają świat. Z jednej strony dzięki nim udało się uruchomić nocne dyżury Telefonu Zaufania 116 111. Z drugiej strony te historie, zebrane ze wszystkich zakątków świata, napisane są tak, żeby nauczyć dzieci rozumieć emocje i uczucia innych, uwrażliwić na różnorodność, nauczyć otwartości i dialogu. Tylko inwestując w edukację dzieci, możemy na trwałe odmienić ten świat – mówi Dominika Kulczyk z Kulczyk Foundation.
Dochód z akcji przekazany zostanie wspólnie z Fundacją Ludzki Gest Jakub Błaszczykowski Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, która prowadzi Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111. Dzięki sprzedaży zeszłorocznej edycji „Mądrych bajek z całego świata” Fundacja mogła stworzyć nowy projekt pomagania dzieciom i młodzieży w godzinach nocnych (20.00 – 2.00), a jak wskazuje raport Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, co trzecie dziecko szuka pomocy właśnie wtedy.
– Bezpieczeństwo dzieci nie może być uzależnione od systemu. Nie mamy prawa, siedząc za biurkiem, biurokratycznie decydować, w jakich godzinach i na których kontynentach pomoc dzieciom jest potrzebna, a gdzie nie – powiedziała Dominika Kulczyk, Prezes Kulczyk Foundation.
Wydawcą „Mądrych bajek z całego świata” jest Kulczyk Foundation. Współwydawcą bajek jest Agora S.A. Partnerem akcji jest Fundacja Ludzki Gest Jakub Błaszczykowski. Patronat honorowy nad przedsięwzięciem objął Rzecznik Praw Dziecka Pan Marek Michalak. Patronat merytoryczny objął Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Patronat medialny objęła „Gazeta Wyborcza”. Partnerami przedsięwzięcia są także: „VIVA!”, „Mamo to ja”, „Przedszkolak”, „Twoje dziecko” oraz portal mamotoja.pl.