Mężczyzno! Łap jaja!

 

Fundacja Wygrajmy Zdrowie wraz z agencją interaktywną TWIN, agencją strategiczną Melting Pot oraz domem mediowym Media On rozpoczyna kampanię społeczną #lapjaja. Celem kampanii jest przełamywaniu tabu związanego z rakiem jądra oraz zachęcenie młodych mężczyzn do badań profilaktycznych, które ratują zdrowie i życie. Kampania wystartowała w ostatnim tygodniu Międzynarodowego Miesiąca walki z rakiem jądra.

Rak jądra dotyka przede wszystkim młodych ludzi. Facetów w wieku 20-40 lat. Ludzi, dla których często ostatnią ważną rzeczą jest dbanie o zdrowie, wykonywanie badań profilaktycznych czy nawet samobadanie. Warto wiedzieć, że rak jądra odpowiednio wcześniej wykryty daje 100% szans na wyleczenie, nawet jeśli w najgorszym wypadku będzie wymagać bolesnej psychicznie i fizycznie chemioterapii. A raka jądra bardzo łatwo można wykryć już we wczesnym stadium – wystarczy regularnie „łapać się za jajka” – wykonywać samobadanie jąder. Nie bać się, odrzucić wstyd i sprawdzać, czy wszystko jest w porządku.

W ramach kampanii powstała strona internetowa www.lapjaja.pl, materiały informacyjne w Internecie i tradycyjnych mediach oraz akcja, która ma duży potencjał, szczególnie wśród młodych. W jej ramach będziemy zachęcać zarówno tych znanych, jak i zwykłych ludzi do łapania jajek, nagrywania tego na telefon, aparat czy kamerę i wrzucania do przestrzeni social media z odpowiednimi hasztagami (#lapjajka, #zlapjajka, #catchyoureggs) oraz odniesieniem do strony akcji. Cel jest jeden: ma być lekko, ma być śmiesznie, ma być internetowo. Bo warto poświecić kilka kurzych jajek, jeśli dzięki temu uda się ocalić choć kilka jajek młodych ludzi.

Kampania wspierają także: NowyMarketing.pl, Brand24, SoTrender, OnkoRejs, studio F25, OnkoLine.