14. edycja kampanii TWARZE DEPRESJI.NIE OCENIAM. AKCEPTUJĘ

23 lutego w Ogólnopolskim Dniu Walki z Depresją rusza 14. edycja kampanii „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję. ”

Co trzeci pracownik ma kliniczne objawy depresji – wynika z badania przeprowadzonego przez Fundację „Twarze depresji”. Stres w pracy, trudne relacje z przełożonymi, praca zdalna, która zawładnęła domem i życiem rodzinnym – długo można wymieniać czynniki, które wpływają na stan psychiczny polskich pracowników w pandemii. Sytuacja jest bardzo poważna.

Aż 45% osób biorących udział w badaniu doświadcza obniżenia nastroju i lęku w związku z wykonywaną pracą. Co trzeci ma kliniczne objawy depresji, a świadomość choroby deklaruje zaledwie 13% z nich. Co drugi pracownik odczuwa wyższy poziom lęku niż przed pandemią, co trzeci cierpi na bezsenność, a ponad 60% pracowników rano po obudzeniu czuje się niewyspanych i zmęczonych. Więcej niż co druga jest zmęczona przez większą część dnia i nie ma energii od co najmniej dwóch tygodni (54,9%). Co warte podkreślenia aż 24,7% z nich zaznaczyło, że ich życie straciło sens. To bardzo duża skala wystąpienia klinicznych objawów depresji- szczególnie w kontekście nieświadomości tej choroby. To tylko kilka przykładów niepokojących wniosków z badania pt. „Stan psychiczny polskich pracowników w pandemii”, które przeprowadziła Fundacja „Twarze depresji”.

Organizatorem kampanii jest Fundacja „Twarze depresji”. Patronami honorowymi są: Krajowy Konsultant w Dziedzinie Psychiatrii, Polskie Towarzystwo Psychiatryczne i Lasy Państwowe. Do grona partnerów należą: Nationale-Nederlanden, Servier Polska, Forum Przeciw Depresji oraz miasta: Warszawa i Łódź.

Więcej informacji w linku:

https://twarzedepresji.pl/14-edycja-kampanii/