• "Misja ochrony serca w czasie pandemii COVID-19" - XVIII edycja kampanii "Servier dla Serca"

    Rozpoczęła się XVIII edycja ogólnopolskiej kampanii profilaktyczno – edukacyjnej „Servier dla Serca” pod hasłem „Misja ochrony serca w czasie pandemii Covid-19”. Z uwagi na trwającą pandemię tegoroczna odsłona akcji koncentruje […]

  • Immunoglobuliny: dostawy domowe okiem pacjenta i lekarza

    Zapraszamy do zapoznania się z wywiadem na temat procesu dostaw domowych immunoglobulin, realizowanych przez firmę Takeda dla Pacjentów z PNO:       Poniżej „Krótka historia o tym jak immunoglobuliny […]

  • Dłuższe życie z rakiem - kampania edukacyjna

    Czas jest jednym z najważniejszych parametrów w onkologii – czas oczekiwania na pierwszą wizytę u onkologa, czas oczekiwania na badania diagnostyczne, na wynik badań. Czas determinuje szansę pacjenta na wyleczenie […]

  • Zdrowie zaczyna się w jamie ustnej – poradnik dla lekarzy i pacjentów

    Z okazji Światowego Dnia Zdrowia jamy Ustnej została przygotowana broszura dedykowana lekarzom oraz pacjentom pt. „Zdrowie zaczyna się w jamie ustnej”. Poradnik zawiera informacje dot. związków pomiędzy kondycją jamy ustnej […]

  • ProstaTa recepta na lepszą terapię

    W następstwie ograniczeń związanych z pandemią COVID-19 wielu pacjentów z rakiem prostaty prawdopodobnie nie zostało zdiagnozowanych. U chorych z już stwierdzonym nowotworem gruczołu krokowego i tak skomplikowany proces diagnostyczno-terapeutyczny stał […]

  • Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej w pigułce

    Do Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej (20 marca) pozostało 5 dni. W imieniu Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego (PTS) zachęcamy do zapoznania się z materiałami wyjaśniającymi ideę tegorocznych obchodów: Światowy Dzień Zdrowia […]

  • Kampania "Polska mówi #aaa"

    Tegoroczne, krajowe obchody Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej 2021 (20 marca) oraz kampania „Polska mówi #aaa” odbędą się pod hasłem „Zdrowie zaczyna się w jamie ustnej. Świadomy pacjent, świadomy lekarz”. […]

  • Ogólnopolski Tydzień Mukowiscydozy

    FUNDACJA MATIO w dniach od 22 lutego do 28 lutego 2021 r. po raz dwudziesty organizuje kampanię społeczną pod nazwą „XX Ogólnopolski Tydzień Mukowiscydozy”, która w całości poświęcona będzie upowszechnieniu […]

  • Rusza kampania edukacyjna "TeleSERCE - Serce pod kontrolą"

    9 lutego 2021 roku trzy organizacje działające na rzecz pacjentów zainaugurowały kampanię edukacyjną „TeleSERCE – Serce pod kontrolą”. Organizatorzy będą edukować Polaków na temat praktycznych zastosowań telemedycyny. W ramach kampanii […]

  • Szybkie rozpoznanie objawów SM zwiększa szanse na zatrzymanie choroby

    Wystąpienie pierwszych objawów SM wymaga podjęcia natychmiastowych działań, gdyż bez odpowiedniego leczenia choroba może prowadzić do nieodwracalnych zmian i w konsekwencji do trwałego pogorszenia sprawności chorego. Znajomość najczęściej występujących objawów […]

  • Szczepienia dorosłych pomagają zachować zdrowie. To szczególnie ważne w czasie pandemii COVID-19

    Szczepienia dla dorosłych nie są mniej ważne niż szczepienia dzieci. Wiele chorób zakaźnych jest bowiem groźnych dla dorosłych i może u nich wywoływać nawet większe powikłania niż u dzieci. Dodatkowo, […]

  • LICZY SIĘ KAŻDA GODZINA

    19 września na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Zakrzepowej Plamicy Małopłytkowej, który ma zwrócić uwagę na problemy osób zmagających się z tą rzadką chorobą. Tego samego dnia rusza także […]

  • Zawodowo Zaszczepieni – startuje nowy projekt edukacyjny Pracodawców RP

    „Zawodowo Zaszczepieni” to nowy projekt edukacyjny skierowanego do szerokiego grona odbiorców, którego organizatorem są Pracodawcy RP. Inicjatywa idealnie wpisuje się w ideę trwającego właśnie Europejskiego Tygodnia Szczepień.

  • Opiekunowie – w Europejski Dzień Praw Pacjenta pamiętajmy też o nich!

    Dnia 18 kwietnia obchodzimy Europejski Dzień Praw Pacjenta. Warto tego dnia pamiętać o tych, którzy na co dzień wspierają chorych w powrocie do zdrowia. Choć nie zawsze o tym wiedzą, oni także mają swoje prawa.

  • Nie igraj z kleszczem - wystartowała kolejna edycja kampanii edukacyjnej

    W czasie pandemii koronawirusa nie można lekceważyć innych wirusów, które także mogą być groźne dla naszego zdrowia. Jednym z nich jest, przenoszony przez kleszcze, wirus kleszczowego zapalenia mózgu [KZM]. Choroba […]

  • #VaccinAction

    Każdego roku na całym świecie szczepienia ratują 2-3 mln istnień ludzkich. Dowody naukowe są jasne, szczepienia są niezbędnym narzędziem zdrowia, a zaszczepienie się̨ jest obowiązkiem nas wszystkim i naszą odpowiedzialnością̨. […]

  • XIX OGÓLNOPOLSKI TYDZIEŃ MUKOWISCYDOZY

    Fundacja MATIO w dniach od 24 lutego do 1 marca 2020 r. po raz dziewiętnasty organizuje kampanię społeczną pod nazwą Ogólnopolski Tydzień Mukowiscydozy, która w całości poświęcona będzie upowszechnieniu wiedzy o mukowiscydozie, jej objawach, diagnozowaniu, leczeniu oraz możliwościach godnego i dłuższego życia z tą chorobą.

  • Edukacja i wsparcie dla rodziców z łuszczycą

    Ponad 60% kobiet chorujących na łuszczycę nie podjęło ze swoim dermatologiem rozmowy na temat planów macierzyńskich i dobrania bezpiecznej terapii – wynika z badania ankietowego „Rodzicielstwo i prokreacja w kontekście […]

  • Kampania STOP UDAROM

    W ramach ogólnopolskiej kampanii społecznej STOP UDAROM, z okazji Światowego Dnia Udaru Mózgu, po raz pierwszy Polacy otrzymają „ALERT UDAROWY” – wiadomość z informacją, jakie są podstawowe objawy udaru mózgu i jak należy reagować w przypadku ich zauważenia. W akcję zaangażował się Jacek Rozenek – aktor, który w maju br. doznał udaru mózgu.

  • ZAGŁOSUJ NA SWOJE SERCE!

    Tematem XVII odsłony kampanii profilaktyczno-edukacyjnej „Servier dla Serca” jest budowanie świadomości społecznej wokół zagrożeń związanych z dławicą piersiową (zwaną dusznicą bolesną) − poważnym schorzeniem kardiologicznym, które jest bezpośrednim skutkiem choroby niedokrwiennej serca.